Xenophon dah balik Australia, apa komennya?

Sunday 17 February 2013

Ketika ditanya sebaik saja sampai di Lapangan Terbang Melbourne tentang perasaannya apabila dihalau oleh Kerajaan Umno/BN (Pemilik tunggal negara Malaysia), dia menjawab:
"Sehingga sekarang saya masih lagi menggaru kepala...tidak faham"
Dia berkata jika Malaysia (tidak termasuk aku) rasa mereka telah buat tindakan yang bijak, sebenarnya ia hanya memalukan riri mereka sendiri. Sedangkan lawatannya ke sana dibuat secara sederhana dengan liputan media yang paling minima.


Dia mendapat maklumat keputusan menghalaunya dari memijak bumi Malaysia telah dibuat oleh pimpinan tertinggi Malaysia! siapa lagi kalau bukan Najib (lemah dalam segenap segi tapi perasan kuat).

Apa pendapat Xenophone apabila dia dilabel sebagai ancaman terhadap keselamatan negara Malaysia:
"Satu-satunya ancaman yang boleh difikirkan adalah, memalukan kerajaan Malaysia dengan sokongan padunya terhadap pilihanraya yang bersih"
Hebat kerajaan Najib! mereka yang sokong pilihanraya bersih akan dianggap sebagai sama bahaya dengan kumpulan pengganas antarabangsa.

Tapi oleh kerana Umno/BN anggap selama ini Bumi Malaysia adalah hak tunggal milik mereka sahaja untuk selama-lamanya, maka tak ada orang lain selain daripada kumpulan mereka yang boleh mempersoalkan segala tindakan mereka. Hahaha!


Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License