Umno parti yang 'rendah diri' dan 'bersopan' - Raja Nazrin?

Wednesday 20 February 2013

Wah! dah nak mai PRU-13 Umno dapat chop mohor di raja pulak. NST melaporkan Raja Nazrin puji Umno atas kejayaan mereka selama ini mempertahankan kehebatan bangsa melayu di malaysia atas dasar mereka yang merendah diri dan bersopan dan diterima oleh semua bangsa lain!.

Tafsiran NST mungkin berbeza dengan apa yang aku tafsirkan dari ucapan tersebut. Bagi aku kalau masih ada lagi manusia yang waras berkata Umno itu sebuah parti yang merendah diri dan bersopan santun, maknanya dia dah lama sangat duduk dalam hutan dan tak ikuti perkebnagan politik tanah melayu.

Aku tak nampak kat mana Umno dan majoriti ahlinya mengamalkan sikap merendah diri dan bersopan dalam amalan seharian mereka. Pemimpin Umno dikenali sejak lama dah berlebihan melebihi raja berlagaknya. Semua itu akibat kemewahan kuasa dan harta yang mereka bolot sejak sekian lama daripada rakyat.


Aku tolak Umno antara puncanya sejak dulu adalah atas sikap berlagak dan sombong diri mereka dengan apa yang mereka ada. Kehadiran pemimpin mereka walaupun sekadar di peringkat bahagian melebihi ketua mafia. Hanya mereka yang beruntung saja yang boleh menghampiri mereka dan jika seseorang itu bertuah boleh berkawan dengan mereka kebarangkalian untuk kaya raya amat tinggi!.

Oleh itu aku lihat Raja Nazrin menempelak Umno sebenarnya. Maksud beliau, oleh kerana hilangnya sifat merendah diri dan kesopanan para pemimpin Umno, membuatkan melayu merudum dan mula menolak Umno begitu juga semua bangsa lain.

Ringkasnya jom undi PR!
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License