Presiden Pas buat perjumpaan dengan Tabligh

Thursday 21 February 2013

Hari ini Tuan Guru Haji Hadi Awang ziarah jemaah tabligh kat Masjid Sri Petaling. Bagus tu untuk promosi PRU-13 akan datang ni sebab pengikut jemaah tabligh ni tak ada haluan tertentu tentang politik.

Aku kenal ramai juga kawan-kawan yang aktif jemaah tabligh. Antara mereka terdapat berbagai fahaman tentang politik ni. Ada yang sokong Umno atas dasar perjuangan melayu.

Ada yang sokong Pakatan Rakyat atas dasar meluat pada Umno/BN. Ada pula yang tak setuju langsung dengan politik tak kira parti apappun.

Ramai yang beranggapan politik hanya membuang masa dan penuh dengan sikap mencari salah orang dan mempromosikan sikap saling benci membenci.

Ini mungkin golongan paling banyak dalam jemaah tabligh. Mereka berkemungkinan tak berdaftar dengan SPR dan tak ada niat untuk mengundipun.

Terdapat berbagai fahaman dalam politik melambangkan sikap jemaah itu sendiri yang tidak jelas dalam perjuangan mereka dari segi politik. mereka lepaskan bebas kepada jemaah untuk mengambil haluan masing-masing dalam perkara pemerintahan negara. Mungkin bagi mereka jemaah tabligh tak perlu pada kewujudan negara?
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License