Fakta berkenaan Anwar Ibrahim yang Umno tak suka dengar!

Wednesday 20 February 2013

"Dato Seri Dr.Anwar Ibrahim dilantik sebagai pengerusi Bahagian Pembangunan Bank Dunia ( Chairman Of Development Committee World Bank ) pada tahun 1998,kerana Anwar mempunyai kepakaran dalam bidang ekonomi dan kewangan seperti yang terbukti dengan kejayaan beliau mengurus dan mentadbir ekonomi dan kewangan Malaysia, dan perlantikan tersebut dipersetujui oleh kabinet Malaysia ketika itu"
KeADILan Lahad Datu.

Bila Anwar kata Malaysia akan bankrap jika BN terus memerintah, Muhyiddin Yassin melenting dan tuduh Anwar mangoko yang tak reti pasai ekonomi. Aku setuju kanyataan Muhyiddin itu, ya! memang Anwat tak reti pasai ekonomi, dia tak reti dan tak faham sistem ekonomi fahaman Umno yang membenarkan hanya segelintir kroni makan duit sampai kembung perut berbillion-billion tak pernah cukup.

Dalam masa yang sama Anwar tak faham kenapa mereka sanggup belasah duit untuk masuk kocek sendiri sedangkan banyak lagi keperluan rakyat perlu disalurkan.

Macam kata Zaib Ibrahim sebelum ini, berikan Anwar jadi PM sebab dia tahu apa yang dia telah lalui dan apa yang terjadi padanya sudah cukup untuk membolehkan dia membuat perubahan yang sepatutnya pada negara.

Bagi aku orang yang terjatuh tersembam setelah berada di kemuncak kejayaan dan masih hidup cuma ada satu misi:
"Menyederi kesilapan dan buat apa saja untuk menebus semula masa yang telah berlalu agar mati pejam rapat" 

Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License