Monday, 17 June 2013

PR kena tipu pada hari mengundi!!!

Posted by Utusan Meloya on 4:54:00 pm with 1 comment
Himpunan blackout 505, bantah keputusan pru 13. Bantah kejadian blackout ketika hari mengundi. bantah kejadian kena tipu ketika hari mengundi. bantah dan bantah tak dapat menerima keputusan bahawa Pakatan Rakyat kalah.

Aku sendiri dok tertanya-tanya betoi ke semua pakatan rakyat tertipu ketika hari mengundi pada pru 13 dulu tu? Betoi ke SPR bersekongkol dengan Umno di seluruh pusat mengundi yang strategik untuk memastikan Umno menang dan PR kalah teruk?

Puas aku dok fikir dan baru-baru ini aku tengok komen Nazri Aziz tentang isu kena tipu dalam pru 13. Kalau betol kena tipu, maka salahkan agen calon PR ler!, semua ada dalam kejadian pada hari mengundi, kenapa tak bantah hari tu...apa lena ker???

Ya! betoi jugak siapa kata spr  menipu, rupa-rupanya mereka yang tak terima kekalahan yang sedang cuba menipu rakyat. kalau berlaku penipuan sepanjang hari mengundi, aku setuju bahawa kita perlu salahkan ajen calon. tak kira samada calon BN atau PR. Mereka yang bongok tak buat kerja!.

Tapi apakah aku setuju sistem demokrasi kita telus dan adil? dalam bab ini aku langsung tak kata demokrasi kita adil. Sistem demokrasi kita hanya berat sebelah kerajaan yang memerintah persekutuan. Demokrasi kita hanya berpihak pada BN.

Lihat akhbar, lihat tv lihat radio dan lihat penggunaan harta awam dan kerajaan yang berleluasa sepanjang tempojh kempen...itulah yang paling celaka yang perlu dibersihkan dari terus berlaku.

Aku dengar SPR akan report pada parlimen selepas ini dan bukan lagi pada kabinet. Itu cukup bagus dan sepatutnya dah lama berlaku.

Ringkasan pada keputusan PRU 13 adalah:

  • PR tuduh SPR tipu pada hari mengundi itu adalah kerja putar alam peringkat tak boleh terima.
  • Kemenangan BN kekalkan kuasa di Putrajaya belum tentu merupakan pilihan rakyat...ia lebih pada paksaan dan bukan satu pilihan

Wednesday, 12 June 2013

Usaha jatuhkan ulama

Posted by Utusan Meloya on 11:10:00 pm with 1 comment
Dah lama aku tak mengarut dalam blog ni sejak PRU 13 dah habis, baru hari ni rasa nak jenguk semula dan buat sedikit ucapan polotik semasa. Aku tak taulah samada aku dah terlepas bot atau tidak tapi dalam banyak benda politik yang aku cuba tak mau dengar, aku masih juga dengar orang berbual pasal agenda jatuhkan ulama.

Kalau bab ulama atau tak ulama ni dan dalam ruang lingkup politik pulak, tentu tak lepas dari PAS. Biasanya parti Pas yang paling banyak cakap pasal ulama sampai Umno terikut-ikut terhenjut-henjut mengumpulkan bahan apa saja untuk dijadikan ulama. Umno rasa kalau tiada ulama ditonjolkan sedikit secukup rasa dlaam parti mereka, tak ada umph daya tarikan dikalangan orang melayu kampung.

Sebab apa aku kata orang melayu kampung adalah kerana biasanya mereka saja yang bila dah terhenjut-henjut tua nak masuk kubur, akan berjinak-jinak dengan masjid atau surau. Tatkala itu mula bercakap ala-ala ulama sampai semua orang keliling akan kata Fulamak!!!.

Jadinya, lebai kampung yang dah kembali ke pangkal jalan tu akan mula jadi pencinta ulamak tak kra macam mana fahaman dia, setakat mana betulnya ilmu dia tak penting. Asalkan ulama, itulah kebenaran. jadi atas dasar itu Umno tak boleh lari dari tonjolkan pada mereka, 'woi! kami pun ada ulama lerrr!"

Ok! aku merewang panjang dah ni tapi masih tak buat kesimpulan apa yang aku nak cakap. Isunya adalah aku dengar ada tuduh menuduh berlaku dalam Pas kononnya ada kumpulan yang mahu menjatuhkan ulama agar terduduk atas lantai Parti tersebut.

Maka ramailah pak janggut yang naik minyak nak cantas dan tebas sesiapa saja yang berani hina ulama. Jangan cakap nak perlekehkan ulama dan nak tolak ulama daripada pegang kerusi pimpinan Pas, depa nak mengamuk.

Macam-macam depa marah. Mereka mula buat hujah perlu tolak golongan yang hina ulama. Perlu singkirkan mereka yang tak pandang tinggi pada ulama dan sebagainya seumpamanya dll. Tapi geng-geng yang sama bila puak yang sebarisan dengan depa dok hina ulama seperti Harussani dan Sahibus Salamah, Fathul Bari dan lain-lain, mereka diam membisu dan mungkin ada jugak yang tumpang bubuh sekaki dengan katanya ulama sesat, tak berkelayakan, gila wang, gila pangkat dan lain-lain.....

Maknannya depa juga akui adanya ulama tak boleh pakai dan ada ulama yang boleh pakai. malangnya depa ingat jenis itu hanya ada diluar Pas. kalau masuk dalam Pas semua ulama boleh dan wajib kena pakai sebab mereka maksum agaknya?????

Woi!!! ada nampak ke apa yang aku nak cerita?

Okalah setakat itu saja buat kali ini...bulan depan kita jenguk pulak. Itupun kalau ada umur.

Friday, 12 April 2013

Kenyataan berat Hassan Jati berkenaan video seks Cikgu Pa

Posted by Utusan Meloya on 11:20:00 pm with No comments
Cuba baca syarahan Hassan Jati yang 110% percaya bahawa orang yang ada dalam video seks tersebut adalah Cikgu Pa...aku tau korang rasa panjang sangat nak perabih...tapi baca lah jugak sebab kat bawah sekali aku ada buat soalan pada Hassan Jati yang berupa soalan cepu Mas...

PERLAKUAN SUMBANG YANG DIKATAKAN MELIBATKAN PIMPINAN TERTINGGI PAS

Kelmarin dunia siber digemparkan dengan paparan perlakuan seks yang dikatakan melibatkan pimpinan tertinggi PAS, Dato Mustapa Ali Setiausaha Agung Parti Islam itu. Video 11 minit 26 saat itu setakat ini tidak dapat diketahui siapa yang merakamnya digambarkan berlaku disebuah bilik hotel mewah dikatakan berlaku di ibu negara Kuala Lumpur.

Wednesday, 10 April 2013

Khas buat pengundi Putrajaya - Penting

Posted by Utusan Meloya on 4:36:00 pm with 1 comment
Kebanyakan pengundi di Putrajaya adalah penjawat-penjawat awam. Bila sebut penjawat awam mereka ada phobia sikit untuk undi Pas atau pakatan Rakyat.

Tapi kali ini, ini kalilah tak payah takut lagi kerana hak memilih sesiap saja yang bertanding samada BN atau PR adalah hak rakyat Malaysia. Sesiap saja yang bertanding dalam negara kita semua dah tahu wajib daripada kalangan Rakyat Malaysia.

Maknanya semuanya rakyat malaysia dan jangan takut dengan doktrin BN yang sesat mengatakan selain daripada BN adalah penderhaka kepada negara malaysia. Itu doktrin sesat dan perlu ditolak mentah-mentah.

Peluang bagi pengundi di Putrajaya memilih seorang pemimpin PAS yang cukup berpotensi pada kali ini apabila Pas meletakkan Husam Musa sebagai calon Parlimen di sana. Husam ni perlu diketengahkan sebagai pemimpin peringkat Nasional kerana dia orang jujur, orang kuat kerja dan ada fikrah pejuang Islam yang cukup hebat.

Tengok video ni dan undilah Husam Musa....TAKBIR!!!

Masih tak caya dengan PR...?

Posted by Utusan Meloya on 4:30:00 pm with No comments
Panas!! Bekas MB Perak Dari Umno Sertai Pakatan Rakyat

Dalam kehangatan pilihanraya umum ke-13 nanti, beberapa minggu lagi, bekas pemimpin besar Umno dijangka menyertai parti dalam Pakatan Rakyat.

Terkini, seorang bekas menteri besar yang pernah mentadbir Perak dikatakan bakal menyertai PAS malam ini.

Perkara ini didedahkan Nizar Jamaluddin dalam ucapannya ketika beliau diumumkan bertanding di kerusi DUN Changkat Jering pada pilihanraya umum akan datang, malam tadi.

Naik darah aku tengok video ni....

Posted by Utusan Meloya on 4:08:00 pm with No comments
Hoi mak bapak kat luar sana, tengok-tengok sama anak-anak korang!. Bagi ibubapa pada budak yang kena pukul tu, bagi tau kat aku kalau perlu bantuan ajar pelajar-;pelajar samseng dalam video tersebut.

Undi Pas Haram - Fatwa tengah lalok?

Posted by Utusan Meloya on 3:54:00 pm with 2 comments
"Sekali buah salah...tak ada peluang untuk baiki diri"...itu bibit irik dalam salah satu nyanyian Abiet G Ade.

Aku rasa masih ada peluang untuk baiki diri jika mula ambil sikap telus dan jangan campur tangan dalam sesuatu yang kelihatan cenderung kena beli.

Jika buat hukum tanpa terlebih dulu merujuk pihak yang dihukumkan maka nampak sangat pengaruh lalok masih ada dalam jiwa. Apa salahnya kalau dah mengaku Ulama pergi berbincang, bahas, berhujah dan mendengar hujah sebelah pihak sebelum belasah buat fatwa penting macam tu?