Tak ada siapa offer gua jadi PM: Tengku Razaleigh

Friday 8 March 2013

Desas-desus kononnya PR offer Tengku Razaleigh jadi PM dipuih tuih oleh tuan punya badan. "Mana ada?", kata Tengku Razaleigh. Ini semua khabar angin yang dimainkan oleh pihak sebelah sana.

Pihak sebelah sana bermaksud geng PR. Sebab ketika buat menafian tersebut dia ada bersama dengan Ahmad Shabery Cheek (perasan tak nama dia orang dua-duanya special punya spelling, ala-ala mat saleh sikit).

Maksudnya Tengku Razaleigh kata ini mainan PR. Aku pun pernah dengar ura-ura kononnya ada perbincangan untuk menolak naik orang tua Umno tu jika PR kuasai Putrajaya. Bagi aku sekarang ini bukan masa dia dah.


Dia sepatutnya pencen saja dan duduk jadi pengkritik dan penasihat rakyat kepada isu politik negara. jadilah warganegara yang berjasa pada hayat yang masih ada baki sikit lagi dengan belajar menjadi orang yang bijak. Jangan jadi macam mahathir yang resign dari PM kemudian masih nak bias dan campur tangan dengan kenyataan yang nampak menjadi kepentingan peribadi.

Apa jadipun, orang yang paling layak setakat hari ini untuk dilantik jadi PM tetap Anwar Ibrahim. Jika ada usaha untuk menaikkan orang selain dari Anwar dari Pakatan Rakyat, bermakna ada segelintir pemimpin PR yang sangsi dengan kredebiliti Anwar Ibrahim.

Aku harap tak jadi macam tu. Kenalah serius sikit dalam percaturan membuat perubahan pada negara, bukan main tangkap muat macam main masak-masak. Berkemungkinan ini semua mainan blogger sewel puak Umno yang suka buat spekulasi bangang.

Kalau kita terikut-ikut sama dengan puak bangang tu, maknanya kita juga sama bangang!

Sumber
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License