Bapok memang degil: Saiful tuduh bapak dibeli!!!

Friday 8 March 2013

Setakat yang aku tahu, kebanyak para bapok berkongsi satu sifat yang sama: DEGIL!. Kalau dalam bahasa utara ketegaq!. Memang mereka jenis ketegaq sebab itu sanggup pakai baju pompuan dan goda suami orang walaupun semua orang tengok rasa nak termuntah!.

Satu lagi ciri-ciri bapok adalah kuat imaginasi disontot oleh orang yang mereka ghairah. Mereka sanggup buat drama sardius untuk lepaskan nafsu amarah mereka jika tidak dilayan. Mereka akan marah bila setiap kali menonggeng pada jejaka yang diidamkan, orang buat tak peduli saja...hehehe.

Jadi bila Saiful tolak kenyataan bapaknya dan tuduh pulak bapanya kena beli untuk buat kenyataan terbaru ini, aku tak heran. memang bapok jenis degil dan luar biasa jiwa pemberontakannya. Mai kita tengok logik sikit:

Bapa dia dah tua, dah matang dan sedar hidup tak berapa lama lagi, jadi tak guna gadaikan prinsip semata-mata untuk dapat duit.


Saiful pulak masih muda sangat, mentah, ghairah, bernafsu, bapok pulak tu, dambakan kemewahan, jadi sudah tentu kemungkinan ambil duit dan gadaikan segala prinsip asas cukup besar.

kalau macam tu antara Saiful yang kena beli atau bapaknya, tentu orang yang bijak pandai akan pilih Saiful dibeli Umno manakala bapaknya bercakap benar....simple bukan?

Apa yang aku seronok sekali adalah, pencacai atau lebih tepat para barua umno di kalangan blogger dah berlakon macam sial. Kononnya mereka dah warning bapak saiful akan dibeli dua bulan dah, tapi umno tak buat apa-apa...hehehe, berlakon macam sial. berlagak macam sial. memang depa spesis sial.

Sorrylah aku agak emosi. Tapi masih terkawal sebab aku rasa tak ada ayat lain yang lebih elok digunakan kepada mereka yang tak serik-serik buat dajjal pada rakyat Malaysia.

==> Mesej dari Saiful Bukhari - 'bapak diperguna.sy tetap istiqamah.Tdk sesekali berganjak.Tgh fikir tindakan balas, selanjutnya, sy tak mahu melatah.Salam buat rakan2 lain..'
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License