Gangnam vs 6Jahanam

Sunday 10 February 2013

Hangpa semua tentu dah saksikan Cina Korea Psy tu beraksi. Malah lebih satu billion aksinya ditonton di Utube. Dalam bab ni aku nak rasa bangga sikit. Bangga sebab aku sekalipun tak pernah tonton macam manan mamat tu menari atau menyanyi.

Nama dia aku kenal melalui cakap-cakap di internet dan aku tak ambil kisah bagaimana aksi dia sebab itu bukan bidang yang menarik bagi aku. Lantaklah hebat macam manapun dia sikitpun tak menambahkan ilmu aku.

Bila sebut perkataan gangnam, aku sering teringat Enam Jahanam. Orang tua macam aku tentu tau apadia 6 jahanam. Itu tema cerita P Ramlee. Kisah 6 orang crook yang bunuh isteri kesayangan hero yang dilakonkan oleh P Ramlee. Bagi aku Gangnam tu adalah salah seorang 6 jahanam yang datang kerjanya untuk rosakkan anak-anak remaja kita, bunuh budaya kita dan lekakan masyarakat kita.


Menteri pelancongan kata jangan politikkan kehadiran Psy sebab dia bakal lonjakkan Penang ke pesada dunia. Ya aku setuju, orang akan kenal Penang dan catatkan dalam sejarah dunia dia pernha menari di Penang.

Aku tak tahu bagaimana ada cerita Psy boleh naikkan undi BN. Jika begitu, puuuih rakyat Malaysia, bodoh tak boleh dibayangkan lagi, undi BN hanya di sebabkan Psy datang buat show di Penang. Aku harap itu tidak benar dan orang yang keluarkan idea tu mungkin sedikit sewel dan jadikan hiburan dewa dalam jiwanya.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License