Najib umum tarikh PRU-13 bersyarat!

Thursday 14 February 2013

Ketika ditanya bila beliau akan bubarkan parlimen ketika lawatannya di Sabah hari ini, dia berkata Parlimen akan dibubarkan bersyarat:
"Selagi rakyat tak bersedia, saya tak akan bubarkan Parlimen"
Itulah sebabnya Najib tangguhkan waktu PRU-13 selama ini hingga Tun Mahathir sendiri kata Najib buat silap dalam percaturannya melengah-lengahkan tarikh PRU sehingga ianya tidak dapat disuntuk dengan elemen-elemen kejutan bagi faedah BN.

Aku rasa apa yang dia maksudkan sebagai rakyat bersedia adalah apabila majoriti besar rakyat akan berikan undi mereka pada BN untuk terus merompak wang rakyat dan menggemukkan kroni-kroni mereka berbillion-billion.

Kalau Najib nampak rakyat macam masih tak bersedia yakni masih nak bagi undi pada PR, maka besar kemungkinan dia akan mengadap Agong minta jasa baik untuk menunda PRU ke satu waktu yang tertentu dan mengisi kerajaan dengan pemerintahan ketenteraan.

Alasannya adalah jika rakyat berikan undi pada PR negara akan kacau bilau dan kucar kacir serta akan ditimpa bencana, jadi keadaan seperti darurat....last-last depa nak bohong juga untuk kekal jadi kerajaan
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License