Tun Mahathir tuduh Nik Aziz tipu

Thursday 14 February 2013

Dalam entri terbaru Tun Mahathir menjelaskan bagaimana scenario bermulanya kemasukan Pas bekerjasama dengan Umno dan seterusnya Pas kembali pecah dan keluar dari usaha kerjasama tersebut.

Bagi Tun M, Pas retak dan ditolak bukan kerana Umno, tapi kerana perpecahan yang berlaku antara kepimpinan Pas ketika itu.

Bila pimpinan Pas bergaduh dan kerajaan Pas di Kelantan bercempera akibat pergaduhan tersebut maka darurat terpaksa diistiharkan!

Haa! kat situ lah aku dapat teka ada yang tak kena pada kepimpinan Umno masa tu. Yang hangpa pi istihar darurat tu apasal? awat tak ada cara lain ke?


Aku 110% yakin ada cara lain, tapi sebab hangpa tamak, dengki, greedy dan sebagainya, maka itu dilihat sebagai satu peluang untuk mampuskan terus kerajaan Pas di kelantan. Itu cara mudah untuk tikam kawan dari belakang.

Ya ! memang ada pertelingkahan dalaman Pas masa tu, dan Umno mengambil kesempatan untuk bunuh dan lenyek terus Pas daripada terus bernyawa...kat situlah puncanya yang membuka topeng sebenar Umno yang jahat dan sentiasa mahu ambil kesempatan.

Dalam bab perpaduan pulak aku nak tanya hangpa kalau Kawan aku yang mengaku islam buat kerja tipu jiran-jiran dan bila aku bangun menentang dia terus nasihat aku agar kita sesama islam jangan bergaduh...agaknya aku perlu dengar ke hujah dia untuk berdamai....?

Jawapannya Ya! aku boleh berdamai dengan syarat buang semua aktiviti tipu dan musnahkan segala kemungkinan yang hang akan lakukan semula aktiviti tipu tersebut barulah aku mahu berdamai...! macam Umno?


Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License