Nurul Izzah dinafikan hak sebagai YB

Thursday 14 February 2013

Inilah perangai Umno/BN. Cakap tak serupa bikin. Kononnya profesional bekerja untuk rakyat dan bertanggung jawab kepada semua warga negara malaysia.

Tapi dalam masa yang sama langsung tak hormati hak ahli parlimen seandainya rakyat memilih ahli parlimen sebagai wakil mereka dari kalangan pakatan rakyat.

Dalam kes Nurul Izzah, ahli parlimen lembah pantai, haknya sejak hari pertama sampai sekarang dinafikan mentah-mentah macam siul oleh Umno yang jahat tu:

  1. Dihalang dari menggunakan segala Prasarana kepunyaa DBKL dalam apa saja program kemasyarakatan demi membantu masyarakat yang telah melantiknya.
  2. Peruntukan ICU sebanyak RM2 juta kepada Parlimen Lembah Pantai disalurkan kepada Umno dan BN lembah pantai sedangkan ia sepatutnya disalurkan pada ahli parlimen di situ iaiatu Nurul Izzah.
  3. Umno gunakan segala media yang ada mempersoalkan berbagai perkara pada Nurul Izzah dan dalam masa yang sama tidak memberi peluang untuk Nurul Izzah menjawa segala persoalan tersebut.
  4. Media massa hanya buat promosi pada Nong Chik sahaja iaitu orang yang akan dilantik sebagai Raja di jajahan itu sedangkan rakyat tak pilihpun dia.
Itulah bukti betapa kejamnya Umno dalam segala hal. Takkan kumpulan macam tu Pas atau parti lain yang komited dengan keadilan dan kesaksamaan perlu bekerjasama dengan mereka?

Jesteru itu Nurul Izzah telah menghantar jemputan kepada Nong Chik untuk berdebat di depan semua warga Lembah Pantai agar segala tuduhan mehnah dan fitnah dapat dibersihkan...Nong Chik nampaknya kecut telur sedangkan yang ajaknya hanyalah anak perempuan Anwar..hehehe...baca Sinar Harian untuk maklumat lanjut
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License