Negara bankrap jika terus beri mandat pada Umno/BN

Wednesday 13 February 2013

Umno/BN kata depa selesa dengan sokongan rakyat pada mereka sekarang. Najib dan Muhyiddin saling sahut menyahut dakwa yakin akan dapat menang PRU-13 nanti dan sentiasa kondem PR kononnya rakyat di bawah pemerintahan PR sengsara dan menyesal.

Tapi dalam masa yang sama depa jugak tak habis-habis merayu keliling kampung pada rakyat agar kekalkan pemerintahan BN. Najib rayu agar dia diberikan mandat untuk terus buat negara Malaysia jadi Transformer. Sedih dengar rayuan demi rayuan.

Itu tandanya mereka sebenarnya dalam keadaan tak keruan dan hilang keyakinan samada dapat terus perbodohkan dan perabih duit rakyat atau tidak. Umno/BN sendri tak percaya pada risikan maklumat yang mereka dapat baik daripada SB maupun daripada wakil-wakil bahagian masing-masing. Sebabnya mereka memang selama ini kaki kipas dan cakap hanya apa yang Umno/BN nak dengar.


Semalam dia sekali lagi mau rasuah rakyat agar terus kekalkan pemerintahan korup Umno/BN. Terang-terang mereka telah hilang keyakinan dengan kehebatan menipu mereka selama ini. Dah tak boleh pakai sebab rakyat dah ramai pandai politik.

Rasuah demi rasuah diberikan pada rakyat untuk naikkan momentum sokongan rakyat pada mereka. Bantuan Rakyat 1 Malaysia atau BR1M lebih merupakan Berian Rasuah 1 Malaysia. Najib belasah janji akan teruskan dengan berian rasuah tersebut seandainya rakyat kekalkan Umno/BN.

BR1M akan diberikan setiap tahun, itu rasuah terbaru dari Umno/BN. Selepas pengumuman tersebut, semua SB akan dikerahkan untuk memantau kesan daripada janji rasuah BR1M 4.0, Najib sedang tunggu apa feedback daripada pemantaunya di seluruh negara.

Sebagaimana biasa aku yakin akan ada sedikit peningkatan sokongan pada Umno/BN terutamanya dari kalangan orang Melayu. Sebab yang melarat dan merempat majoritinya bangsa Melayu. Yang tak pernah cukup duit majoritinya bangsa Melayu dan memang mereka benar-benar tak cukup duit seterlah sentiasa dibelasah oleh penjaga mereka Umno (kononnya!). Umno jaga Melayu agar jangan jadi kaya dan pandai supaya sentiasa dapat diperbodohkan.

Bila kenaikan tak cukup tinggi bagi meyakinkan Najib, maka dia akan umum pulak the ultimate rasuah. Dia akan umum BR1M akan diberikan setiap bulan jika rakyat sudi pilih Umno/BN. Kali ni habis Melayu dan India pakat julang Umno/BN.

Setakat ini sikap berikan duit sebagai rasuah dengan berbagai nama sebenarnya membawa kepada satu kehancuran terutamanya kepada bangsa Melayu. Kita akan terus leka dan lalai bila dapat duit mudah. kalau dulu diberikan subsidi baja dan sebagainya, orang kita jual untuk ditukarkan pada duit, kali ini mereka langsung tak perlu usaha sedikitun terus dapat duit.

Makin melampau dan lemak makin menitik dan akhirnya membunuh sikap berusaha bangsa kita sendiri. Sepatutnya kita berikan kail dan bukannya berikan ikan. Kita perlu buat macam PR yang janjikan persaingan sama rata sesama rakyat dan bukannya p[ersaingan berat sebelah antara rakyat dan kroni!

Bila duit negara habis kerana terpaksa rasuah sepanjang tahun pada rakyat. Ditambah pula dengan kekalnya sikap songlap duit rakyat melalui projek gila babi direct nego, akhirnya habis licin duit negara dan hutang akan jaih lebih tinggi. masa itu semua pemimpin Umno akan lari keluar negara dan biarkan rakyat melarat nak mampus dio sini mereka tak akan ambil perduli.

Sekiranya kita tak mahu keadaan negara terus jatuh dan jatuh ke bawah dengan lebih terusk lagi, maka pangkahlah Umno/BN. Pangkah maksudnya tolak mereka masuk dalam longkang dan jangn bagi naik lagi. Mereka dah terlalu banyak habiskan duit rakyat untuk membina kekayaan pada hanya segelintir daripada mereka saja dan teruskan majoriti rakyat terpaksa berharap pada gula-gula seperti BR1M yang ternyata umpan maut pembunuh bangsa!
Share on :

1 comment:

  1. Salam Pak Abu,
    Pak Long dah pautkan blog hang dah, tekiu... hehe...

    http://paklongonline.blogspot.com/

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License