Memang sah Mahathir nyanyuk !!!

Thursday 10 May 2012

Siapa yang kita patut percaya dalam kes bersih 3.0, tentang keadaan yang berlaku pada hari tersebut bagaimana brutalnya sebahagian pegawai polis menyeksa peserta, wartawan, jurukamera, luar dan dalam negara.

Adakah cerita daripada mereka yang turut sama hadir dalam peristiwa itu atau cerita daripada seorang tua yang hanya duduk di kerusi empuk, bidas habis semua orang sejak muda sampai tua, daripada Tunku Abdul Rakman, Pak Lah sampai Anwar dan sesiapa saja yang tak setuju dengan dia.

Dalam isu Bersih 3.0 Marina anak kepada Tun Mahathir turut sama menyertai perhimpunan aman itu manakala bapaknya pula Tun Mahathir Al-Kuty hanya dengar cerita orang dan nonton media utama yang pernah menjadi barua dia membuat propaganda masa berkuasa dahulu dan media tersebut kini berkhidmat pada Najib yang flip/flop sama macam Pak Lah.


Marina Mahathir menulis dalam kolumnya bagaimana Menteri Dalam negeri boleh kata Polis tak berlaku ganas sedangkan 65 peserta bersih terlantar atas katil dalam hospital dan dalam jumlah itu hanya ada dua orang anggota polis yang turut sama cedera. Siapa pula yang bertindak ganas kalau bukan polis yang balun mereka. Itu kata Marina...

Menariknya Mahathir boleh bagi teori bahawa:

  • Peserta sendiri yang mencederakan sesama mereka dan bukannya polis. Macam mana dia tuduh Anwar Ibrahim dulu menumbuk matanya sendiri sehingga lebam, teori itu juga yang dia gunakan kali ini dalam bersih. Sepesen betul la Tun Madet ni, sempoi dan tak peduli apa orang nak kata, janji aku ada jawapan dan biasanya ramai yang akan kata wuuuuuu hebat sungguh hujah Mahathir walaupun lepas tu ternyata ada polis nyanyuk yang tumbuk Anwar. Macam biasa Madet buat macam tak tau aja.
  • Satu lagi geng yang Madet tuduh buat ganas dan dilatih untuk manjadi ganas ala Hooligan dan berkemungkinan mencederakan orang ramai termasuk polis dan siapa saja yang lalu melintas dan mereka rempuh adalah kumpulan berbaju Merah dari Pas. Mereka dilatuh untuk bertindak hanas mengikut teori Mahathir. Itu kumpulan Unit Amal Pas latu Mahathir nak kata. Siapa lagi? Kalau dia masih jadi PM sahih dia akan dakwa kumpulan ni macam geng Al-Ma'unah, habis Unit Amal kena gantung.
Ringkasnya tak payahlahj kita panjang-panjang mengata kat Tun Madet tu sebab kenyataan terakhir ini membuktikan bahawa masa dia nak sampai. Biarlah dia nak melalut apapun dengar dan ketawa saja sebab orang yang dah nyanyuk memang macam tu. Kalau tak mau bagi dia melalut pasangkan lagu 'My Way" nyanyian Frank Sinatra bagi dia dengar tentu dia akan duduk diam.
Share on :

1 comment:

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License