Umno zalim gila pada golongan pendidik - MCA lagi baguih!

Sunday 15 April 2012

Lembu ni kalau kibat bendera PR alamat kena
sembelih la...
Kalau nak kenai parti yang kuat amalkan sobiyah, hangpa boleh pi tengok kat orang Umno. Nak tengok lebih jelas lagi hangpa pi jenguk kat Kementerian Pendidikan. Kat sana ada banyak senarai cikgu-cikgu yang teruk dianiaya oleh puak zalim ni dan akan ada banyak lagi berlanjutan sekali puak bebal ni tak disingkirkan daripada Putrajaya. Anta benda zalim yang depa buat siksa kat para cikgu adalah:

  1. Buang kerja
  2. Terajang guru pi jauh masuk ke hulu banat sampai terpisah dari keluarga
  3. Potong gaji
  4. Dinafikan bonus tahunan
Semua tu depa buta atas sifat dendam kesumat pada kaum yang mereka tuduh sebagai pembangkang. Habih segala suku sakat tempias yang ada bau pembangkang depa buat aniaya. Kalau ada cikgu orang lapor pakai baju warna kuning bersih, tobat depa bubuh dalam senarai nak buat aniaya.


Kalau ada cikgu pi jumpa ADUN atau MP dari kaum pembangkang, atau pemimpin tersebut pi ziarah rumah depa dan depa buka pintu kasi pemimpin tu masuk dan ada kutu berahak buat laporan siap dengan gambar, depa terus masuk kat dalam senarai guru yang bakal di aniaya.

Memang parti Umno ni parti asobiyah, dari awai lagi. Bukan setakan saobiyah Melayu saja, malah jauh lebih sempit dengan menzalimi semua Melayu yang ada darah pembangkang. Kalau ada cikgu malah memang ramai pun sejak dulu-dulu yang aktif ligat gila dalam Umno, salam cium tangan orang besaq Umno, jinjing bendera Umno/BN dengan mulut depa atau panjat tiang sekolah kibar bendera Umno/BN, cikgu ni tobat dapat layanan istimewa. Apa punya sial perangan sobiah hangpa aku tak tau!.

Sat gi tentu ada pulak komen daripada Neutralist la, PenganutPas la dan macam-macam lagi orang yang kononnya berilmu dan lebih tahu dari segala rakyat yang tahu kata aku dok buat fitnah kering. Aku kata Umno rasuahpun depa kata fitnah kering, aku kata depa berebut kuasa depa kata fitnah kering, aku tibai liau-liau pemimpin yang pelahap suka kunyah duit rakyat puuuuun depa kata aki fitnah, fitnah kepala tok nek hangpa!

Cuba hangpa tengok orang Cina MCA, ada ka depa buat aniaya kat orang atau cikgu cina yang pasang bendera berbeza dengan depa. Tak akan ada punya. Bukan sebab depa tu sama bangsa dengan depa tapi sebab MCA cina tu profesional. Depa tahu hak rakyat untuk sokong siap saja parti yang berdaftar dan sah. Bukan macam beruk Umno tu (bukan semua lah kot, itu aku pun tau) kerap sangat buat zalim kat cikgu-cikgu macam ni.

Woooit! mangkuk ! kalau tak caya pi tanya sendiri kat kekawan cikgu hangpa yang biasa kibat bendera PR, ada kena tekanan atau tidak...hahaha itupun kalau hangpa pun bukan jenis semangat saobiyah yang tolak berkawan dengan puak pembangkang lah....hahaha!
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License