Lepas Shahrizat, Nazri Aziz pulak nak berundur...

Sunday 15 April 2012

Menteri Undang-undang hari ni bagi hint yang dia tak lapaq kebuloq lagi untuk bertanding pada pru-13 nanti. Aku dah bagi tau kat Najib yang aku tak lapaq dah nak jadi calon Umno/BN pada pru-nanti. Tapi nampaknya orang kampung aku letak nama aku jugak sebagai calon, itu terpulang pada Najib, kata Nazri Aziz.

Aku rasa ramai orang lama Umno yang dah rasa Umno/BN dah nak mampuih. Jadi sebelum kapal depa karam macam Titanic, elok depa terejun dulu. Kalau tunggu masa kapal tengah pecah dan tenggelam, cari susah sebab masa masing-masing kelam kabut tenggelam punca. 


Masa tu bercempera nak lari bawa semua harta merdak depa yang terlalu banyak tu satupun depa tak mau tinggai, mau tak kelam kabut. Bila jadi macam tu masing-masing mula pentingkan diri sendiri, daih orang bagi jatuh supaya dia dapat lari dulu, itu memang perangai Umno sejak dulu. kalau ada orang lari lebih kuat dan jauh dan tak tinggal komisyen kat belakang alamat kena daih tertungging...hahaha. Syok sungguh aku kata kat Umno/BN ni, sampai meleleh ayaq lioq aku hahaha.

Tapi ada lagi berita aku dapat bukan sebab Nazri tu rasa dah tua dan nak buka laluan pada Umno muda, sebenarnya dia pening dengan kes anak dia yang buas macam hantu raya. Kalau kat kampung aku dulu, sekali sekal bila hantu raya mengamuk tak ada siapa yang berani keluaq rumah. Agaknya kat bandar ni antara hantu raya yang besar dan kuat memgamuk adalah anak Nazri yang bernama Hang Nedim (ada darah pahlawan ni! tak habih-habih dengan kes mengamuk pukul orang, hat lelaki dia pukul cara lelaki hat pompuan pulak dia pukul cara pompuan lah kot).

Betoi juga, depa kata mai mana Hang Nedim ni dapat kumpul duit berlambak? pakai porche, body guard diapun pakai Vellfire beb! mai kot mana semua kekayaan tu. Ada perlu siasat ka?. Tak payah la nak siasat, awat hangpa ingat depa tak reti meniaga ka. Anak dia mana ada kuat Umno, pandailah dia buat duit dengan jual apa-apa yang patut. Aku pesan sekali lagi kat hangpa kalau-kalau terlupa...kalau Umno atau orang yang sokong Umno tambahan lagi puak kanan punya boss, kalau duit belambak sampa melena, tak payah nak heran. depa memang perut besaq terror makan duit...hahahaha puas rasanya...hahaha
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License