Episod Amina Abdullah bersambung kembali...

Monday 16 April 2012

Semua masih ingat sapa minah yang bernama Amina Abdullah tu...kalau ada yang tak ingat akau nak bagi tau nama sebenar dia ialah Altantunya Shaaribuu anak perempuan kepada Dr Shaaribuu Setev. Oleh sebab dia anak kepada seorang ahli akedemik maka tak hairan dia juga ada pelajaran sehingga mampu menguasai beberapa bahasa penting dunia.

Bahasa Perancis, Bahasa Inggeris semuanya duduk dalam kepala otak dia. Rupa paras pun ada dan faraj macam tu tentu menjadi keinginan ramai orang. Tapi bukan senang nak dapat awek cun begitu, kalau setakat orang macam aku yang kerja jadi Jaga Kubur saja, tak payah nak haraplah. Kurang-kurang orang kaya dan berpengaruh kalau nak menghampirinya.

Apapun, siapa sangka kepandaiannya dalam berbagai bahasa dan rupa paras yang cantik rupanya menjadi jerat kematian untuk dirinya sendiri. Apa lagi dia pulak pergi pilih untuk bekerja dengan ulaq ayaq dari negeri Makmur Kaya Raya kepunyaan satu bangsa yang paling kuat pembohong di dunia, bangsa Umno hahaha. 


Kalau Amina Abdullah tahu bahasa Melayu dengan fasih, nama Razak Baginda saja sudah cukup untuk menyeramkan dia...bukan senang nak pakai nama 'Baginda' tu oooi, kalau tak ada daulat mau demam tak kebah.

Ringkasnya dia terlibat dalam transaksi pembelian peralatan ketenteraan paling berprestij di negara kita. Dia mai negara kita dan berangkat ke Perancis bersama-sama dengan majikannya untuk menterjemah dan dalam masa yang sama bertindak sebagai broker.

Baik semua itu perkara biasa. Kerja jadi penterjemah, jadi broker untuk dapat komisyen dan menggunakan kejelitaan diri untuk sara hidup dan lain-lain lumrah alam kehidupan manusia. Tapi yang kita nak tanya la ni adalah:

  1. Macam mana dia boleh masuk negara perancis dengan menggunakan Visa dari negara kita siap dengan nama Amina Abdullah lagi tu?
  2. Siapa yang beri arahan keluarkan visa tersebut?
  3. Kalau ada visa tentu ada pasport Malaysia juga, siapa pulak buat pasport untuk dia.
  4. Kalau ada pasport negara malaysia tentu ada kad pengenalan Malaysia, siapa yang kasi kad pengenalan tersebut?
Ok aku buat-buat tak tau la konon, buat-buat terkejut dengan berkata kerja macam tu adalah satu jenayah besar, siapa yuang keluarkannya melakukan satu kesalah dari segi undang-undang negara...bla...bla...bla.

Wooooiiit! pigidah awat hangpa ingat puak tu jenis yang ikut undang-undang ka?, kalau depa boleh buat keluar ic biru bagi kat pendatang beratus-ratus ribu untuk pangkah BN, takkan nak buat keluar semua tu pada seorang awek cun, boleh banyak bahasa, marka orang besar yang amat rapat dengan menteri pulak tu jadi susah....kacang lah semua tu hahaha. jadi jangan dok hairan lah ok.

Yang peliknya sekarang ni depa yang dapat warganegara tu semua sekarang dah layak mengundi dan depa semua masih hidup. Kenapa yang seorang ni jauh lebih tinggi nilainya berbanding pendatang yang lain telah dihancurkan sampai berkecai dengan C4? hahaha bodoh sungguh puak ni, hilang satu undi untuk BN.
Share on :

2 comments:

  1. itu gambar penyanyi korea U;nee lah yeop..

    puak2 hampasngok ni dah kena tipu lumat2 dok percaya itu gambar altantuya

    klik utk SINI, inilah pemilik sebenar gambar tu..
    http://en.wikipedia.org/wiki/U;Nee

    ReplyDelete
  2. woooit tak dak nama, ada aku letak nama kat gambaq tu ka...? pandai-pandai lak dia hahaha!

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License