Ni dia Pemimpin Umno yang kutuk serangan samseng

Saturday 21 April 2012

Saekor badak sumbu sedang mengamuk..!
Heboh cerita samseng yang yang tak suka pelajar demo mintak kerajaan buat sistem mengaji percuma. Aku tengok rasa mendidih darah pada puak-puak samseng yang rasa kebal. Depa sebenarnya bukan kebal tapi bebal. Aku tak pernah jumpa orang yang tak setuju pada polisi memberikan pendidikan secara percuma, orang jenis tu hanya ada dalam Umno, kalau kat tempat lain memang tak ada.

Samseng pulak biasanya pi pukoi orang bila peminjam hutang tak bayar hutang. Itu samseng upahan along. Ramai yang tuduh samseng tu upahan Umno. Jadi maknannya Umno tu ialah along. Logik juga kalau Umno kita samakan dengan along sebab semua duit kat dalam bendaharaan negara kepunyaan kerajaan memang selama ini di anggap oleh puak Umno kepunyaan depa. Duit yang budak student tu pinjam aku rasa depa rasa kepunyaan Umno.


Jadi bila puak student tu ugut tak mau bayar pinjaman maka macam biasa along akan hantar samseng kasi pecah muka peminjam. Kasi sembur cat merah. Itu memang perangai samseng along semua orang dah tahu. Ini membuktikan lagi kenapa PTPTN amat ditentang oleh Umno sebab depa nak jadi along. Along mahu semua pelajar hutang duit kat depa, kalau tak bayar depa mai pukoi. 

Tapi dalam pada itu ada juga puak Umno yang dakwa depa tak suka cara samseng tu pi kutip hutang. Antaranya ialah:

  • Khairy Jamaluddin
  • Rahman Dahlan
  • Chong Sin Woon - MCA
Harap depa kat atas tu betoi-betoi kutuk puak samseng tu dan bukan sekadar berlakon. Puak ni bukan boleh percaya sangat.

Woooit! samseng badak sumbu, hangpa memang celaka !
Share on :

4 comments:

  1. depa yang jadi samseng bukan tahu apa yang depa tahu makan free yang lain depa tak tahu ...belajar pun tak kemana sebab depa tak tahu masalah yang dihadapi olih peminjam ...cuba tengok kolej swata banyak krusus jururtwat syarat yang dikenakan miniman lepas blia habis pegajian kerja tak ada berapa banyak hospital ada akhir menganggur tak boleh bayar duit PTPTN suapa yng bersalah ni....... apakah gerasi muda di perdagangkan ?

    ReplyDelete
  2. yang kaya dari ptptn ini adalah ipts dan kolej2 swasta milik kroni gerembolan....Ptptn dan Plkn adalah lubuk kroni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sungguh cakap hang tu...kena bagi tau kat semua orang kampung ni...penting!

      Delete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License