Kedah Perlu Ada Timbalan MB - Pemuda Gerakan

Saturday 3 September 2011

Berikutan MB Kedah yang diserang sakit jantung sejak Julai lalu, pemuda gerakan melihat perlunya diadakan satu jawatan baru iaitu Timbalan Menteri Besar Kedah sebagi menggantikan tugasan Menteri Besar yang tidak dapat bertugas lebih daripada 30 hari.

Ustaz Azizan dilaporkan akan diminta melepaskan jawatannya sebagai MB tetapi Presiden Pas menafikannya dan Ustaz Azizan juga mengatakan dia masih kuat untuk memikul tugasan berat tersebut.

Tetapi kalau dia diminta untuk melepaskan jawatannya, esokpun dia akan lepaskan tak ada masalah katanya. Bukan dia yang minta untuk jadi MB, mereka yang mahu, katanya.

Kalau tak silap Ustaz Azizan terus masuk IJN selepas tekanan isu pengharaman operasi pusat hiburan dibulan puasa yang mendapat bantahan dari banyak pihak.


Kalau setiap kali ada isu besar meletup mampu membuatkan beliau masuk IJN, memang Kedah perlu ada timbalan MB. Satu lagi jalan penyelesaiannya adalah dengan tidak menimbulkan isu di Kedah agar tiada kejutan pada para pemimpinnya.

Hari ini pula Umno Kedah digesa agar mengambil kesempatan dari keadaan kesihatan Ustaz Azizan yang tidak menentu tersebut. Jika Umno buat tekanan demi tekanan dan sentiasa buat kacau, alamat serangan jantung tidak dapat dielakkan sekali lagi.

Tidak ada orang yang cukup kuat untuk menahan tekanan apabila dia ada maslah jantung dan tak ada seorang doktor pun di dunia ini yang tidak akan menasihatkan pesakit jantung agar berehat dari kerja dan juga tekanan, tambahan pula jika pengidap adalah seorang ahli politik.


'via Blog this'
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License