Lebih 40 Laporan Polis Dibuat Terhadap Kenyataan Mat Sabu

Monday 29 August 2011




Kepanasan !
Sudah lebih daripada 40 laporan polis dibuat terhadap kenyataan orang no 2 parti Pas yang memuji serangan Mat Indera terhadap 'rumah pasong' milik kerajaan British di Bukit Kepong sebelum merdeka dahulu.

Syabas terhadap Utusan yang berjaya sekali lagi memanaskan suasana politik negara dalam melancarkan serangan demi serangan terhadap parti-prti pembangkang.

Ini sepatutnya dijadikan pengajaran kepada para pemimpin pembangkang terutamanya terhadap Mat Sabu agar sentiasa berhati-hati mengeluarkan kenyataan mereka yang sentiasa diperhatikan oleh lidah rasmi kerajaan. Sedikit sahaja kesilapan yang boleh disensasikan bakal mengancam sokongan rakyat terhadap parti pembangkang.


Apa sahaja fakta sejarah yang telah dihidangkan kepada rakyat sekian lama lebih elok dicabar dalam dunia akedemik dan bukannya dipentas ceramah politik kerana ia memerlukan pengkajian yang mendalam dan saksama daripada mereka-mereka yang ahli di dalam hal tersebut. Setelah ia dibahaskan dan dibentangkan barulah boleh dijadikan rujukan terhadap fakta-fakta yang dicabar itu di atas pentas ceramah.

Terengganu Ex-Policemen Assoc lodges police report against Mat Sabu | Malay Mail Online:

'via Blog this'
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License