Permintaan Malaysia Agar Polis British Halang Demo Sambut Najib Ditolak

Friday 15 July 2011

Permintaan kerajaan Malaysia agar pihak berkuasa Britain mengharamkan perhimpunan demo menyambut kehadiran Najib di sana ditolak mentah-mentah.

Bagi pihak berkuasa British, negara mereka menghargai kebebasan bersuara dan ia bukanlah merupakan satu kesalahan.

Mungkin pihak polis Malaysia boleh pergi ke sana dan beli seberkas senjata dan tunjukkan pada pihak berkuasa polis British bahawa para pendemo merbahaya dan perlu dikurung...tengok mereka akan percaya atau tidak.

Atau YB Zul Kulim perlu turun sekali dengan rombongan Najib dan mulakan ayat terkenalnya..."saya ada maklumat mereka membawa berbagai senjata termasuklah bom api bagi melumpuhkan ekonomi Britain"...

Dalam temuramah CNN, Najib sekali lagi menggunakan logik hebat taraf dunia apabila ditanya komennya terhadap pilihanraya negara yang tidak bersih..."bagaimana tak adil jika pembangkang boleh menang 5 daripada 13 negeri?"... baca sini

Saya rasa soalan yang paling sesuai Najib tanya adalah bagaimana mungkin pembangkang belasah 5 negeri dan pembangkang nafikan kemenangan 2/3 BN walaupun sistem pilihanraya begitu berat sebelah dan kerajaan salah guna semua kemudahan jentera kerajaan yang ada.

Tentu ramai yang boleh jawab soalan ini termasuklah SPRM, bahawa semua berpunca daripada terlalu ramai rakyat yang menyebelahi pembangkang dan menolak BN sehingga pembohongan dan penipuan tidak cukup untuk membendung kemaraan pembangkang.
Share on :

2 comments:

  1. Najib ingat Polis British tu sepupu dia Hishammuddin yang control.Dia tak faham diUK perhimpunan aman dibenarkan,tak payah nak ambil permit.Muka tak malu betul.

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License