Kenapa Kami Tak Ikut Demo Bersih 2.0 - Hindraf

Tuesday 12 July 2011

P Uthayakumar - Hindraf
Ini jawapan kenapa orang India Hindraf tak ikut perhimpunan Bersih 2.0 baru-baru ini:

  1. Sebab kami tidak lansung dijemput menyertai Bersih sepertimana NGO- lain yang dijemput.
  2. Kerana kami orang India yang susah melarat.
  3. Oleh kerana kami susah melarat, ia menjadi satu bebanan kepada Pakatan Rakyat maupun BN
Sedih jugak mendengar keluhan mereka yang bertungkus lumus mendapatkan hak mereka bagi mengeluarkan diri mereka daripada kesusahan. Mereka kecewa apabila dilabelkan sebagai Perkasa versi orang India.

Walau apapun, mereka masih tetap dengan agenda mereka dan meneruskan perjuangan mereka walaupun terpaksa berjalan solo. Jika mereka dijemput untuk menyertai Berish yang akan datang mereka juga mahu menyertainya kerana mereka juga mempunyai hasrat yang sama iaitu mahu menjatuhkan BN.

Terdapat 1 juta undi dari orang india dalam setiap pilihan raya umum, ia juga satu jumlah yang agak penting. Tapi itu tidak sepatutnya dijadikan sebab untuk masyarakat melihat keluhan mereka dan mengeluarkan mereka daripada kesusahan.

Mana-mana saja masyarakat, golongan susah, miskin dan papa jika tidak diberikan perhatian akan mendatangkan masalah yang besar kepada keseluruhan masyarakat. Jangan sampai kita biarkan mereka keciciran dan di kesampingkan dari agenda pembangunan kita. Mereka yang susah dan memerlukan wajib dibantu tanpa mengharapkan sebarang balasan.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License