DAP juga ada turun - Karpal

Wednesday 13 July 2011

Karpal hari ini menafikan tuduhan kononnya DAP tidak menunjukkan komitmen yang tinggi dalam perhimpunan Bersih 2.0 tempoh hari. Tapi dia juga mengaku yang majoriti peserta adalah Pas dan PKR.

Memang kita tidak sepatutnya berbalah tentang siapa yang turun dan siapa yang tak turun, siapa yang ramai dan siapa yang sedikit. Kita menuntut hak rakyat. Ok setuju dengan bab itu.

Yang saya cuma nak tonjolkan adalah betapa kalau kerja-kerja turun atas jalan tu menderu orang Pas yang turun dan berjuang sebaik mungkin. Tapi bila berbincang atas meja permintaan Pas di pandang remeh dan tidak diambil perhatian.

Contoh dalam kes arak sudah terang dan nyata. Bila exco Pas nak haram arak, apa exco DAP buat, mereka melenting dan menjadi hero berlawan sampai habis dan akhirnya exco Pas tunduk.....hoi hang pa tak kesian kata dak akar umbi....?

Satu lagi dalam kes undang-undang syariah, hangpa tentang terang-terang dan tidak bagi laluan lansung hang pa garang pulak masa tu....bila ajak turun atas jalan ramai pula yang kecut !!! Pemimpin Pas sebenarnya mempunyai alasan yang kuat untuk dominan dalam PR.

Nota: Bukan nak cari gaduh tapi nak perelok.

Bila turun jalan hang takut, bila bincang dalam bilik hangpa lah hero....!!!
Share on :

1 comment:

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License