50,000? Talak Hailan Punya, Gua Bole Kumpul Lagi Ramai - Chua Soi Lek

Tuesday 12 July 2011

Presiden MCA ketawa terbahak-bahak mengejek soalan yang ditanyakan padanya berkenaan 50,000 orang yang turun dalam perhimpunan Bersih baru-baru ini.

Jumlah sebegitu senang-senang saja kalau saya mahu kumpul. Tapi ia mestilah mempunyai tujuan atau matlamat yang konkrit.

Katanya perhimpunan Bersih tidak mempunyai matlamat, ia tidak ada asas yang konkrit. Mana ada sistem pilihanraya kita tidak adil?, soalnya.

Beliau juga mengecam yangBersih Bermotifkan politik dan bukan perhimpunan berkecuali. Baginya tak ada orang cina yang sokong Bersih.

Siapa kata Bersih tak ada kena mengena dengan politik? lembab betul ketua MCA ni, cuma ia tidak digerakkan oleh parti politik, ia digerakkan oleh NGO.

Dia juga menuduh Bersih menghancurkan kestabilan negara dengan menghalau pelancong dan pelabur serta merosakkan perniagaan.

Bukan Bersih yang buat itu semua tapi Najib, Hishammuddin dan Polis yang buat semua itu, mereka sudah tentu ada pilihan untuk mengelakkan semua itu berlaku tapi mereka pilih pendekatan menakut-nakut orang ramai kerana mahu Bersih dilihat jahat...tapi malangnya tindakan mereka membuatkan dunia melihat mereka yang jahat....
Share on :

2 comments:

  1. Thousand million also can, if you count yours' zygote in your sperm.

    ReplyDelete
  2. Aai yaa! sueyLek,Yagan cakap busarr ha.Lanti malu busarr Wa cakap sama lu. Itu hali ha kalu talak lintangan
    polis, Wa rasa lebih 5 latuk libu olang wo. DON'T PLAY PLAY haa

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License