Kumpulan Anti-Bersih Ugut Tolak Kepimpinan Najib

Tuesday 12 July 2011

Satu kumpulan anti-bersih yang bermula dengan Rahmat Azim Abd Aziz, 39 tahun membuat petisyen dan meraya untuk mendapatkan 1 juta sokongan dari rakyat agar Najib melucutkan kerakyatan penggerak Bersih termasuklah Ambiga dan Anwar Ibrahim.

Jika Najib tidak melaksanakan desakan mereka, kepimpinan Najib akan ditolak oleh mereka dan mereka juga mengugut untuk memberontak bagi mempertahankan negara. Setakat ini baru ada 173 sokongan setelah ia dilancar selepas bersih 2.0 hari Sabtu lalu.

Ada rupa nak buat huru hara ka?
Desakan mereka memang bertepatan agar kepimpinan Najib ditolak kerana tidak bijak mengendalikan permintaan rakyat yang mahu berhimpunan secara aman. Sepatutnya Najib perlu gentleman membenarkan usaha melakukan reformasi kepada sistem pilihanraya dan sama-sama berusaha melakukannya.

Sebaliknya Najib melakukan pembohongan demi pembohongan sehingga mencetuskan kacau bilau, mencederakan orang ramai, merosakkan perniagaan orang yang sepatutnya amat baik pada hari sabtu lalu. Najib dan konco-konconya dan yang paling patut dipersalahkan adalah Hisammuddin dan KPN yang menyebabkan semua ini berlaku sehingga ramai yang cedera dan satu nyawa melayang.

Najib juga telah menjatuhkan martabat negara di mata dunia yang selama ini menganggap Malaysia amat terbuka dan ke depan dalam membaiki sistem demokrasi negara. Apa saja yang negatif berlaku akibat dari bersih adalah 110% terletak pada kepimpinan Najib.

Kumpulan Anti-Bersih sepatutnya tidak perlu mengugut Najib untuk tidak menyokongnya, terus tolak sahaja kepimpinan Najib tanpa perlu meminta lucut kerakyatan Ambiga dan Anwar. Mereka tidak bersalah sejak awal. 
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License