Kesimpulannya - Polis Tidak Bersalah, Sesuci Salju !!!

Friday 22 July 2011

Polis di-aniaya !!!
Setelah tayangan perdana polis bagaimana lemah lembutnya mereka menangani perhimpunan 'haram' Bersih, kesimpulan yang boleh dibuat adalah mereka menjalankan tugas dengan profesional dan mengikut procedur.

Daripada rakaman, polis menunjukkan bahawa orang yang mula-mula buat provokasi pada polis adalah Tian Chua. Rakaman juga menunjukkan bagaimana kejamnya para pendemo memanjat kereta perisai dan mencampakkan 'bom' air yang diperbuat dari botol minuman mineral sehingga menyebabkan kecederaan jiwa pada ramai anggota polis kerana tidak tahan basah.


Rakaman juga menunjukkan Mat Sabu jatuh sendiri ketika melarikan diri dengan motor dari kenderaan polis dan tercedera sendiri, tidak ada bukti (dari polis) yang beliau dilanggar oleh kenderaan polis sehingga tercedera dan patah tulang sehingga terpaksa berkerusi roda. Mat Sabu kata dia nak saman polis kerana langgar dia dan polis pulak kata nak saman mat sabu sebab tudah mereka melanggarnya.

Jadi nampaknya tidak ada sesiapapun yang bersalah dalam peristiwa Bersih lalu.? mana boleh tak ada yang salah...musti ada yang patut dipersalahkan dan mereka adalah:

  1. Najib Razak kerana terlalu takut perhimpunan aman.
  2. Hishammuddin kerana percaya sungguh pada sepupunya yang mengatakan Bersih nak buat macam kat Mesir.
  3. Ketua Polis kerana telah seketul apa saja arahan kedua-dua mereka di atas.
  4. Media propaganda BN kerana buat provokasi dari awal kononnya muncul komunis, samsiah fakeh, Chin Peng dan Rasyid Maidin menyertai pergerakan.
  5. Ibrahim Ali, sebab ugut semua orang Cina sediakan makanan sebagai stok untuk menghadapi amukan mautnya.
  6. Khairy Jamaluddin yang berazam untuk bertempur dengan peserta Bersih bagi mempertahankan negara dan stadium.
Kenapa pulak peserta Bersih dan mereka yang menganjurkannya tidak bersalah?...kerana mereka nak buat perhimpunan aman yang dibenarkan dalam perlembagaan menyatakan hasrat hati mereka yang tidak puas hati dengan cara SPRM uruskan perjalanan pilihan raya.

Mereka berusaha menukar haluan dan arahan bagi menyesuaikan dengan kehendak polis dengan memohon bantuan dan kerjasama mereka bagi mendapatkan lalauan dan kawalan yang selamat untuk semua tapi malangnya dipermainkan sehingga ke saat akhir.....






Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License