Bekas Menteri Umno Setuju Sistem Pilihan Raya Tak Adil !

Friday 22 July 2011

Bekas Menteri Kebudayaan dan Pelancongan, Abdul kadir Sheikh Fadzir dalam kenyataan mengejutkan hari ini setuju bahawa apa yang diminta oleh Bersih ada asasnya dan perlu ditangani dengan baik untuk melahirkan suasana pilihanraya yang adil dan seimbang.

Dia menmpelak cara kerajaan sekarang pimpinan najib menghadapi Bersih yang katanya terlalu kejam dan hanya menimbulkan kemarahan rakyat. Rakyat bukan l;agi bodoh dan tidak ada maklumat sekarang ini.


Dia juga menyindir langkah kerajaan meletak mereka yang 'yes man' bagi mengepalai suruhanjaya pilihanraya. SPRM elok diketuai oleh mereka yang berkecuali termasuklah wakil dari para pembangkang dan juga masyarakat awam. Ini bagi melahirkan suasana pertandingan yang adil dan saksama.

Nampaknya orang lama Umno ini senada dengan hasrat rakyat yang sudah jemu dengan wayang kulit SPRM dan juga Kerajaan BN. Baguslah ada juga yang berubah apabila hari menjelang senja. Janganlah mengikut mereka yang masih berdegil dengan kenyataan walaupun saat masuk kubur semakin menghampiri mereka.

Apalah sangat yang rakyat pinta, sekadar menyediakan satu landasan negara yang cemerlang untuk ditinggalkan pada anak cucu nanti. Sudahlah dengan pembohongan dan diperbodohkan yang terang dan nyata. Kalau nak bohongpun janganlah sampai dapat dikesan, tak adalah yang akan meronta.

Tak ada sesiapapun sengaja nak cari pasal menimbulkan huru hara kalau semuanya ok, tapi kalau dah terlalu melampau sangat tak kan nak duduk diam buat tak tahu saja. Itu pentingkan diri sendiri namanya.


Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License