Isu Orang Kristian Murtadkan Islam Juga Berlaku Di Kashmir

Sunday 30 October 2011

Rakaman video yang menunjukkan upacara pembaptisan remaja lelaki dan perempuan Islam yang dimurtadkan mencetuskan kontroversi di Kashmir hari jumaat baru-baru ini. Rakaman tersebut menunjukkan upacara masuk seorang yang dilaksanakan paderi bernama CM Khanna yang sebelum itu dipanggil mengadap mufti kerana terdapat tuduhan mengatakan ia aktif memurtadkan remaja di sana.

Tuduhan bahawa pihak kristian memurtadkan remaja muslim di Kashmir berlaku sejak dulu lagi sebagaimana yang dilaporkan berlaku oleh berbagai pihak. Antara aktiviti mereka menghilangkan kepercayaan orang Islam terhadap Tuhan mereka adalah dengan membuktikan pada anak-anak kecil disekolah bahawa doa mereka pada Tuhan tidak makbul.


Sebagai contohnya, kanak-kanak muslim disuruh memejamkan mata dan berdoa untuk mendapatkan coklat kepada Tuhan mereka dan disuruh membuka mata selepas itu dengan mendapati tidak ada apa-apa di dalam tangan mereka.

Mereka kemudiannya disuruh memejam mata sekali lagi sambil memohon doa pada 'Masee' atau 'Jesus' bagi mendapatkan coklat dan guru secara diam meletakkan coklat pada tiap-tiap orang palajar. Bila membuka mata semula mereka mendapati permintaan terkabul. Dengan cara itulah mereka meyakinkan para remaja untuk murtad dan masuk Kristian.

Usaha orang kristian memurtadkan umat Islam dan juga orang-orang lain selain Islam seperti Hindu, Budhha, Sikh, Anamisme dan lain-lain memang ada berlaku sejak zaman Christopher Columbus lagi. Ia bukanlah sesuatu yang baru dan kita tidak sepatutnya menjadi hairan.

Kita sepatutnya menjadi hairan apabila sudah mengetahui begitu sikap orang kristian semenjak dulu lagi begitu aktif namun kita tidak berusaha memperkasakan amalan serta pengetahuan agama kepada anak-anak bangsa kita malah kita sebaliknya mengejar kekayaan serta kemahsyuran keduniaan melebihi dari segala-galanya tanpa memperdulikan halal dan haram. 

Video showing conversion to Christianity goes viral - Kashmir Dispatch:

Share on :

1 comment:

  1. dah link blog tuan dgn blog sy
    http://wikimalay.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License