Rakyat Malaysia Bangkit PRU13 - Anwar Ibrahim

Thursday 3 November 2011

Seluruh tanah arab telah terbalik. Yang dulunya di atas sekarang di bawah. Dunia menamakan fenomena tersebut sebagai 'Arab Spring'.

Kesan daripada arab spring juga menyaksikan rakyat Singapura mula memberi undi kepada pembangkang, kerajaan lain di asia mula menyemak semula kalau-kalau masih ada sistem pentadbiran mereka yang bersifat menekan dan kuku besi, jika ada ianya perlu dilonggarkan.

Negara kita juga tidak dapat lari daripada merasai tiupan arab spring. PM Najib membuat perubahan paling drastik dalam beberapa undang-undang kejam yang telah lama menganiayai rakyat Malaysia seperti ISA dan juga akta cetak.


Kerajaan kuku besi yang ada di mana-mana saja di dunia sekarang ini tidak dapat melakukan apa-apa. Jika arus deras yang mengalir itu di sekat, nescaya hancur sekatan itu dibuatnya. Jika dilayan dan dilonggarkan ikatan mengizinkan arus lalu, nescaya tenggelam juga seluruh kawasan. Maknanya apa saja pilihan yang diambil, perubahan tidak dapat dielakkan.

Mungkin sebab itulah ketua pembangkang begitu yakin semalam ketika ditanya bilakah masanya "Malaysia Spring" akan berlaku dia menjawab pada PRU-13 yang akan berlaku dalam masa terdekat ini. Anwar yakin dengan perubahan sistem pilihan raya yang lebih telus akan membawa kemenangan kepada Pakatan Rakyat.

Kalau kita lihat sekarang, media banyak memainkan peranan mereka menaikkan imej Perdana Menteri Najib sebagai seorang yang bekerja kuat, amat prihatin kepada semua golomgan, merendah diri dan yang terbaru ini media membesarkan cerita keberangkatan Najib ke Tanah Suci Mekah. Utusan Malaysia hari ini memaparkan gambar besar muka depan Najib dan isteri tercintanya sedang melakukan tawaf di Kaabah.

Sebaliknya seperti biasa, Ketua Pembangkang pula sejak dulu diserang peribadinya dengan tuduhan meliwat orang lelaki tua dan lelaki muda. Tidak cukup dengan itu Anwar dituduh pula sebagai manusia pelahap yang meratah pelacur cina yang tak berapa cun dan disusuli pula dengan pelacur siam.

Dengan perginya Najib ke Mekah menunaikan haji, maka ramai yang mencabar agar penyokong Anwar Ibrahim membuktikan yang Anwar pernah pergi ke Mekah. Mereka yang benci Anwar menjadikan hujah Anwar seorang yang rosak dan korup akhlaknya yang membuatkan beliau takut menjijakkan kakinya ke Tanah Suci.

Semua mainan perang saraf itu sebenarnya hanya untuk hidangan orang Melayu. Sudah tentu melihatkan Najib selamat dan dapat menunaikan haji dengan sempurna membuatkan orang Melayu yakin Najib suci bersih dan terhindar daripada melakukan dosa besar. Jika tidak sudah tentu bumi Mekah akan menelannya.

Bagi Anwar Ibrahim pula sudah tentu orang melayu akan berkata memang dia orang kotor sebab itu takut ke Mekah sebagaimana juga takutnya beliau melakukan sumpah laknat. Dan sekali lagi semua itu dijadikan hujah untuk mengaburi kaum yang mudah goyah dan murtad apabila membaca Bible dalam bahasa Melayu atau mendengar orang Kristian menyebut Allah. Ini contoh orang melayu jenis seperti itu
.
Jika rakyat masih berterusan terpengaruh dengan mainan media yang sentiasa cuba memalingkan fikiran dari pertimbangan rasional, maka selagi itulah kita akan terus tertipu. Kita perlu melihat secara umum sesebuah organisasi politik dan memilih manakah yang lebih komited mendaulatkan perlembagaan Malaysia.

Baca laporan Bloomberg tentang Anwar Ibrahim di sini
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License