Pencabul Paling Digeruni Di Singapura Dihukum 16 Tahun Penjara

Sunday 30 October 2011

Abdul Razak Hamid, 53 tahun menjalankan aktivitinya mencabul kanak-kanak perempuan berumur antara 95 ke 11 tahun selama 20 tahun tanpa dapat diberkas. Beliau merupakan seorang posmen yang bekerja dengan syarikat Singpost sejak tahun 1984 menjalankan aktiviti cabul pada kanak-kanak di sekitar tempat dia menghantar surat dan juga kawasan lain.

Kebiasannya dia akan meminta pertolongan daripada kanak-kanak perempuan untuk membantunya  mengambil surat di tempat kotak surat pangsapuri atau seumpama dengannya. Apabila kanak-kanak tersebut menghampirinya, dia akan menangkap tangan kanak-kanak tersebut dan membawanya ke tempat terselindung di bangunan itu dan mula meraba bahagian sulit kanak-kanak malang itu.


Selama 20 tahun berkecimpung dalam aktiviti cabul tersebut Abdul Razak talah mencabul dan menyebabkan seramai 53 mangsa mengalami trauma sehingga sekarang  walupun ada di kalangan mangsanya telahpun menjangkau umur 20-an sekarang.

Kenapa pihak berkuasa mengambil masa yang amat lama sebelum dapat memberkas dan menghukumnya? ikuti cerita l;anjutnya di sini.

Manusia sakit jiwa seperti Abdul Razak di Singapura ini ada juga di negara kita. Berhati-hatilah terhadap anak-anak, adik-adik, atau saudara perempuan kita yang berumur dalam lingkungan 5 ke 11 tahun. Jangan biarkan mereka ke kedai atau ke taman atau lain-lainnya seorang diri tanpa ditemani. 
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License