Sebab apa bas berduyun-duyun pergi Gua Musang kelmarin?

Saturday 5 May 2012

Lepas satu bas, satu lagi sampai, satu demi satu datangnya dari segenap cerok rantau. Kaum wanita aktivis Umno kat kampung habis hilang naik bas. Kampung senyap sunyi, pasar tak ada orang pi beli, dapur tak berasap tak apa sebab laki pergi ikut sekali. Persoalannya mereka pergi mana? kenapa ramai sangat...?

Tengok TV3 semalam berita utama buat propaganda seperti biasa dengan siarkan ucapan Najib. Tersiar ayat canggih kat bawah...'Najib yakin dapat tumpaskan Pas di Kelantan'. Amboi confiden lebih nampak. Dengar pulak ucapan dia, 'amboi ramainya yang datang! lebih ramai daripada yang datang semasa perhimpunan di KL hari sabtu lalu...".


Waduh! Najib perasan jumlah yang ada di depannya seramai 300,000, memebihi jumlah peserta Bersih di KL tempoh hari...hahaha. Berita dalam akhbar melaporkan kehadiran sambutan terhadap Najib seramai 30,000. Itupun setelah perancangan tersusun dari pihak propaganda Umno/BN yang mengarahkan semua media utama mengambil angka yang sama untuk dipropagandakan kepada rakyat seluruh Malaysia.

Najib dan Umno/BN kononya mendapat sokongan tidak berbelah bahagi daripada rakyat jelata. Kesemua rakyat di Kelantan dan mula sedar dan mahu kembali ke pangkuan Umno. Patutlah seluruh kampung kehilangan kaum wanita aktivis Umno, rupa-rupanya mereka di bawa berjalan pergi ke Gua Musang, untuk menyambut ketibaan Najib. Untuk menggembirakan Najib, untuk kasi Najib confiden lebih, sampai merah menyala pipi Najib tersipu-sipu malu melihat terlalu ramai sambutan terhadapnya, sampai Najib kecek Kelate, sedangkan yang berada di depannya majoriti bukan orang Kelantan...hahaha bengap sungguh puak ni...! tak ada kerja lain asyik tipu rakyat tipu pemimpin sendiri...hahaha, lepas ni tipu undi pulak...hahaha
Share on :

1 comment:

  1. TERUSKAN MEMBOHONGI RAKYAT....SEMOGA TERLANGKUP DALAM PRU 13 NANTI...!!

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License