Menteri bodo bercakap lagi pasal PTPTN

Sunday 22 April 2012

WOOOIT! JANG PERCAY KAT DIA NI !
Siapa dia menteri bodo dalam Umno kalau hangpa nak tau? dia ialah Khaled Nordin. Malang sunggu kita rakyat Malaysia dapat menteri yang jaga bab pengajian tinggi tetapi dia sendir bodo. Perumpamanya macam orang buta huruf berlagak nak ajar orang membaca, hancus tak ada orang yang akan lulus cemerlang mampu membaca.

Kali ini dia bagi hujah yang cukup bodo tetapi semua orang yang ada didepannya yang dengar ucapan itu meleleh ayaq lioq terkebil-kebil terhangguk-hangguk kagum sambil merenung tepat pada mulut Khaled Nordin ketika menghamburkan hujahnya bagi melawan desakan pembangkang.

Di dia hujahnya:


  • Sekiranya PTPTN dimansuhkan, maka habis semua Institusi pengajian tinggi swasta akan masuk kubur.
  • Bila kita bagi pelajaran percuma, semua pelajar akan terjun serbu masuk Institusi pengajian tinggi awam.
  • IPTA yang ada tak akan mampu menampung semua jumlah pelajar yang berebut masuk belajar percuma
  • Kos amat tinggi untuk menambah universiti baru dan kerajaan tak ada duit
  • Janji pembangkang nak tambah 10 lagi universiti kalau pegang Putrajaya lansung TAK MASUK AKAL!
Mai aku yang tak jadi menteri pengajian tinggi ni nak jawab. Tak payah tunggu Menteri dari Pakatan Rakyat nak jawab hujah bodo hang tu.
  • Kalau PTPTN dimansuhkan universiti swasta tak akan masuk kubur tapi yang masuk kubur hanyalah kroni-kroni Umno yang tiba-tiba jadi taukeh Universiti swasta sebab kerajaan bagi pelajar hutang untuk masuk universiti depa. Selama ni yang kaya raya berjuta-juta ialah kroni-kroni tu. Mai aku tolong kira macam mana depa buat duit.
    • Satu universiti yang ada 5 ribu pelajar masuk belajar bayar paling busuk RM25 ribu untuk ambil diploma. Jadi depa dah ada pendapatan RM125 juta. Budak-budak malang tu terpaksa pinjam duit dan hangpa dapat duit cash liau-liau. Tolak kos gedebuk gedebak, masih ada lagi belen berjuta-juta. Apa kroni tu akan buat adalah beli Porche, Range Rover, Hummer, Alphard, dan bina banglo 2.5 juta...hahaha.
    • Depa jadi usahawan Melayu yang dipanggil buat ceramah motivasi merata-rata dapat anugerah Datuk, Tan Sri, Dato', Datuk Seri, PKMM, PTPTN, AJKAMN, PJK, KKK, PPP, KNDK, KDK, KDM, KDA, PEKIDA, DLL...hangpa taruhlah apa saja semua itu amat berharga bagi mereka yang lapaq pangkat.
  • Untuk soalan kedua aku nak habaq bagi yang memang betoi pelajar semua terjum masuk IPTA dan IPTA tu cukup sebab kita boleh tukar semua IPTS jadi IPTA. Benda dah dok ada sebab apa nak pi bazir duit bina universiti baru...bodo!
  • Yang ketiga tu rujuk pada hujah di atas...sekali lagi kita kata kat dia Bodo! hangpa lunas hutang TR kroni hangpa ada pulak duit, hangpa buat lebuhraya bagi grant percuma pada kroni dan dia juai habis dengan serta merta jadi billionair, ada pulak duit...sekali lagi Bodo!
  • Hujah dia yang ke lima sekali lagi kita kata kat dia...BODO!,  mana ada benda harus dalam dunia ni tak masuk akai. Yang tak masuk akai adalah macam mana ada manusia boleh percaya yang mampu memerintah Malaysia hanyalah Umno...hahaha.
Jom mai sekali lagi kita pakat kata ramai-ramai pada dia ...satu dua tiga...BODO!
Share on :

3 comments:

  1. menteri ni aku tengok muka dah tau BODO, kalau dengaq dia cakap memang confirm 2x BODO...HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap dia ni banyak cakap pakai mulut saja tapi tak pakai otak hahaha

      Delete
  2. Belambak UPTS kepunyaan kroni akan bungkus tikar...kena reka projek lain pulak nak pekena rakyat hahaha

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License