Fatwa Azhar Terkini - Larangan Wanita Berkahwin Dengan Bekas Ahli NDP

Thursday 27 October 2011

Seorang ayah bertanyakan pada Sheikh Omar Stouhi, ulama Al-Azhar, Mesir samada boleh dia kahwinkan anak perempuannya dengan seorang lelaki bekas ahli kepada Parti Demokratik Kebangsaan Mesir atau NDP. Sheikh itu menjawab tidak boleh!

NDP adalah parti politik Mesir pimpinan bekas presidennya yang digulingkan baru-baru ini Hosni Mubarak. Parti tersebut dikatakan terlibat dengan berbagi skandal rasuah serta menyusahkan kehidupan rakyat Mesir keseluruhannya. Atas alasan tersebut, Sheikh Omar Stouhi memfatwakan tidak boleh membiarkan para wanita berkahwin dengan perosak masyarakat.

Dikhuatiri dengan perkahwinan tersebut akan berlanjutan kerosakan masyarakat Mesir terpengaruh dengan kejahatan yang telah dilakukan oleh para bekas ahli NDP.

Satu fatwa yang berani dan tegas dari seorang ulama dalam membenteras budaya korup dari menular dan mengcengkam masyarakat. Apa fatwa ulama kita dalam hal yang sama terhadap mereka yang berkahwin dengan para pengamal rasuah di negara kita. Kita boleh senaraikan golongan pengamal rasuah yang amat popular dan di ketahui umum...sendiri tahu...!

Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License