Tangkaplah, Bunuhlah, Aku Tetap Turun - Allahu Akbar !!!

Sunday 3 July 2011

Bersemangat sungguh rasanya apabila membaca tulisan 'penarik beca' kat sini.. Rasanya beginilah perasaan yang sama tersemat kukuh di sanubari beratus-ratus ribu lagi penyokong Bersih 2.0 yang bakal turun pada 9 Julai ini. Tak kita apa nama perhimpunan itu, bersih ka, kotor ka haram ka, apa-apap ka...mereka rindukan ketelusan.

Sebenarnya Bersih tak perlu dan tak akan adapun jika:

  1. Media utama memberikan ruang dan kesempatan yang sama rata kepada semua parti politik tak kita apa fahaman mereka.
  2. Media di negara kita diklasifikasikan sebagai bersih penuh dan bebas merdeka dan tidak sepertimana yang berlaku sekarang di mana kita dikategorikan sebagai negara yang separa bebas dalam aktiviti medianya.
  3. Penjawat-penjawat awam terutamanya kepala-kepala mereka lebih mementingkan masyarakat umum daripada kepentingan peribadi mereka demi naik pangkat apabila menjadi lembu suruhan ahli-ahli politik yang berkuasa.
  4. Para usahawan kita tidak mengharapkan rasuah sebagai alat pengumpulan modal bagi menyara sistem kapitalis kita yang palsu.
  5. Para pemimpin kita yang berkuasa ke depan demi kepentingan masyarakat dan bukan untuk kepentingan peribadi demi kuasa, kemewahan dan kepuasan nafsu.
  6. Kita kembali kepada sistem yang dapat menyelamatkan manusia iaitu hanya Taat kepada yang Satu, bukan duit, bukan bur*t, bukan kuasa, bukan manusia.
  7. Kita tidak rasa malu untuk berpatah balik setelah menyedari tersesat...bertaubatlah.
Share on :

3 comments:

  1. Tak de orang nak bunuh hang... bang oiii... hang je perasan macam hang hebat sangat...kuh kuh

    ReplyDelete
  2. Anon,
    nampak sangat bodoh, tak faham baca tulisan tu!!!

    ReplyDelete
  3. alahai bersemangat betul ,,baru kena gas pemedih mata dah riuh,anuar siap terlantar dihospital lg.Fisabilillah le konon2nya.lucu2

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License