NGO Antarabangsa Kecam Kerajaan Malaysia !

Sunday 3 July 2011

NGO antarabangsa mula mempersoalkan dakwaan negara Malaysia yang berkata kononya Malaysia sebuah negara demokrasi sederhana apabila melihat bagaimana kerajaan menyambut mesra perhimpunan Bersih 2.0.

Mereka juga rasa terkejut dengan cara kerajaan Malaysia menggunakan taktik kotor bagi menghalang perhimpunan aman dengan membuat berbagai tuduhan seperti mengajak Agong berperang, mencetuskan situasi peperangan dan berbagai lagi tuduhan yang tidak logik bagi menyumbat aktivis yang menuntut pembaharuan sistem pilihan raya secara aman.

Baca liputannya di bawah

Int'l NGO calls for end to repression in KL | The Jakarta Post
Share on :

1 comment:

  1. Kali ni memang pelabur akan cabut atauu batalkan rancangan nak berlabur di Malaysia. Bukan sebab Himpunan BERSIH 2.0 yang mampu menyubur demokrasi dan meningkatkan kepercayaan masyarakat dan pelabur luar... tapi sebab tindakan kerajaan sendiri yang menampakkan diri seumpama sebuah 'Rejim Yang Zalim & Ganas' yang mampu membuat 1001 tuduhan yang tak berasas demi kepentingan politik semata-mata.

    Ingat Himpunan BERSIH 2.0 sudah diwar-war di seluruh dunia... akan dijalankan secara aman menepati himpunan yang disepakati dunia.

    Seluruh dunia sedang memerhati kita berjaya atau gagalnya himpunan ini, cuba memahami demokrasi kita... sebarang keganasan pihak polis akan meletakkan kamu setaraf negara-negara yang bersifat diktator dan autokratik.

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License