44 mati!!!

Friday 1 March 2013

44orang mati bila polis bertempur dengan pengikut pembangkang di Bangladesh. Ketua pembangkang tersebut dikenakan hukuman bunuh selepas didapati bersalah atas kesalahan jenayah lama.

Maaflah pada pembaca yang sangkakan berita ini adalah kes pertempuran di Sabah.

Tapi di Sabah juga berlaku kematian seramai tiga orang dan dua darinya adalah polis negara kita.

Aku rasa sepatutnya kerajaan kita jangan lembab menangani kes kemasukan tentera raja sulu tersebut. Kita sepatutnya tegas maca man Najib halu ahli Parlimen Australia.

Kes pencerobohan sabah lebih patut dipandang serius keranamencabar kedaulatan negara kita. Tindakan sepatutnya adalah beri amaran satu jam dan terus serang dengan jet pejuang halau mereka.

Kalau kita buat macam tu, tak iniaya dua polis kita mati begitu saja kena serang hendap tentera sulu tu.

Aku rumuskan kerajaan kita lembab dan tidak layak memerintah dan tak boleh diharapkan mempertahan rakyat malaysia dan negara kita.

Selama ini depa tuduh pembangkat merupakan pengkhianat tapi mereka sebenarnya pengecut dan hanya berani jerit belakang. Mereka hanya pedulikan kepentingan kuasa politik mereka saja untuk buat duit peribadi.

Oleh itu akusyorkan kerajaan yang ada djatuhkan segera kerana tidak cekap handle kes penting kedaulatan negara serta pelihara nyawa pihak keselamatan negara kita.

Ikutkan patut, menteri pertahanan dan menteri dalam neeri perlu bertanggung jawab penuh dengan letak jawatan. Begitu juga PM. The end BN
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License