Orang suruhan Umno yang taksub pada Madet

Monday 21 January 2013

Aku suka baca tulisan Zam. Dia pandai menulis. Tak heran sebab dia wartawan, sejak mula belia sampai ke tua tunggu masa nak ke batu dua dia masih menulis. Tapi aku pakjub dengan sikpa dia yang fanatik gila pada Madet.

Sapa saja yang serang madet, dia akan serang balik. Dia akan kejar gigit kaki sambil menyalak pada orang yang serang Madet kecintaannya. Itu aku rasa cukup pelik. Dia kata kat Habibie sebagai anjing imperialisme, aku rasa untuk itu Zam layak juga di gelar Anji** Umno. Harap dia faham bukan nak kata dia tu menatang tapi maksud disebalik istilah tersebut perlu diguna pakai.

Bila Aziz Bari hentam Madet yang secara lumrahnya berada di masa kecederaan dalam hayat hidup, yang sudah tentu nyanyuk, Zam bangun mengecam Aziz Bari dengan satu soalan...

" Siapa iktiraf Aziz Bari tu pakar perlembagaan???"

Itu soalan yang dia gesa orang lain atau wartawan turut sama bertanya. kalau ada ksesmpatan jumpa Aziz Bari depa perlu tanya samada Karpal atau lain-lain lawyer atau mana-mana universiti iktiraf yang Aziz Bari tu pakar perlembagaan.

 Bagi aku orang yang kaji sesuatu perkara, cakap sesuatu perkara, tulis sesuatu perkara dan bincang sesuatu perkara lebih daripada majoriti umum, dia akan jadi pakar dalam perkara tersebut. Tak kisah samada ada orang nak iktiraf atau tidak.

Dalam kes Aziz Bari, aku sure 100%, dia lebih pathu dan pakar tentang perlembagaan daripada Zam sendiri dan Madet. Lihat saja bacakground dia dan cari berapa banyak tulisan dia berkenaan perlembagaan.

Perlembagaan tak boleh lari dari undang-undang...jadi Aziz Bari sebagai Prof sebagai Dr undang-undang, tak mungkin bodoh tentang Perlambagaan seperti majoriti rakyat Malaysia.

Hanya orang yang taksub dengan Madet dan Umno saja yang tak akan iktiraf sebegitu. Mereka ni punyalah bias, kalu Ibrahim Ali yang mangkuk tu komen pasal perlmbagaan, dan komen tersebut bagi up sama Umno atau Madet, sudah tentu akan terus iktiraf Brahim Ali sebagai pakar perlembagaan...hehehe! politik macai!
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License