Ini punca Umno rasa Putrajaya hanya untuk mereka

Monday 21 January 2013

Sejak pembangkag semakin kuat, semakin banyak ayat-ayat sombong keluar dari mulut pemimpin Umno. Antara yang cukup terkenal adalah:
"hanya Umno layak mentadbir Malaysia"
"negara akan hancur jika PR menguasai putrajaya"
"negara akan lingkup tanpa adanya Umno"

Saya dengar dari mulut seorang yang penting dalam dunia GLC dulu bagaimana dia mendengar melalui telingannya sendiri dalam satu mesyuarat Umno kata-kata pemimpin mereka tentang falsafat memerintah orang Melayu:

  • Orang Melayu tak boleh jadi kaya sangat, nanti mereka naik kepala dan lupa diri dan susah untuk ditadbir.
  • Orang Melayu tak boleh diberikan pelajaran tinggi-tinggi sangat, bila pandai terlebih susah untuk dikendali
  • Biarkan majoriti orang melayu tak kaya dan tak berapa pandai dan biarkan segelintir orang Melayu sahaja (keturunan pemimpin Umno) yang kaya dan pandai untuk mentadbir bangsa Melayu.
Setakat ini, nampaknya Umno memang berjaya buktikan bahawa hanya mereka layak menjadi pemimpin Umno. Rakyat juga nampaknya percaya hanya Umno yang dianugerahkan dengan baka keturunan pemimpin negara.

Ringkasnya faktor menjadi pemimpin negara malaysia dan juga pemimpin bangsa Melayu adalah melalui keturunan. Dan keturunan menjadi pemimpin di Malaysia ada pada genetik ahli parti Umno.

Ini disahkan lagi oleh kajian saintis bahawa salah satu faktor penting yang menentukan seseorang itu menjadi pemimpin ada dalalm keturunan! baca sini
Share on :

1 comment:

  1. Keturunan tengkorak hang lah... tu sbb Msia tak maju2.. Kalau mcm tulah mentali korang lbh baik hang berambus, rakyat dh tak perlu, tak nak,tak hingin pemimpin spesies mangkok hayun, haramjadah mcm korang!

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License