Memang Umno kaki rasuah dan suka tipu pilihanraya: Pengakuan ikhlas bekas menteri

Friday 30 March 2012

Ada tak gamaknya rakyat Malaysia yang tak pernah dengar khabar berita atau gossip politik yang kononnya Umno/BN ni kaki korup, suka main duit, main, pompuan, kuat menipu untuk menang PRU dan lain-lain lagi yang seumpama dengannya.

Kalau ada yang angkat tangan kata 'yan' aku tak pernah dengarpun. Tobat dia tu rakyat Myanmar, rupa saja macam rupa orang Malaysia. Mungkin juga dia rakyat Indonesia yang loghat Indon dah hilang sebab terlalu lama duduk di negara kita dan baru-baru ini dapat kerakyatan bersyarat, asalkan pangkah Umno/BN. Atau juga dia rakyat Pattani yang keluar masuk Siam/Malaysia macam tukar baju tidur dengan baju harian jugak baru dapat kerakyatan asalkan pangkah depa.


Oklah hangpa nak aku aku buat fitnah, mampus masuk neraka macam ada seorang cikgu yang baru-baru ni tulis komen dalam tulisan aku tentang Najib pembohong. Dia kata aku fitnah Tun M beli saham proton. Apa pulak fitnah, siapa kata beli saham Proton tu satu kesalahan...apapun aku yakin 110% mamat yang komen tu Cikgu Umno kerat, dia selalu makan cabai, jadi selalu rasa pedas. Tentu orang macam tu akan kata sekali lagi aku fitnah.

Tapi, woooiiit!!!, bukan aku yang kata lah, tapi Pak Kadiaq yang kata, bekas menteri hangpa la jugak, bekas ahli MT hangpalah jugak. Dia kata sendiri semua orang umno yang ada sekarang, semua menteri yang ada sekarang tahu akan dosa-dosa kita sebelum ini, masih belum terlambat, marilah kita berubah, marilah kita bertaubat....baca nih

Aku rasa Pak Kadiaq ni banyak buat baik pada kedua ibubapa dialah sebab tu Allah buka hati nurani dia untuk bertaubat. Moga yang lain akan ikut contoh dia.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License