Politik Meloya - Umno/BN Kaki Buli

Thursday 22 September 2011

Macam mana British buat kat rakyat Tanah Melayu dulu dan pada ulama-ulama yang menentang depa, macam tulah juga Kerajaan Umno/BN buat pada sesiap saja yang tidak sehaluan denga depa sekarang. Dari dulu sampai sekarang Umno/BN akan melakukan semua para ahli politik pembangkang seolah-olah sebagai musuh negara yang perlu dihapuskan dari segenap segi.

Cakap sikit, tangkap, silap keluarkan pendapat dakwa dan lain-lain seumpamanya sehingga yang bestnya rakyat juga telah terpengaruh dengan dakyah depa dan melabelkan pambangkang sebagai musuh negara.

Pihak berkuasa pula yang sering dakwa kononnya mereka amat profesional dan tidak berat sebelah akan sentiasa memerah otak dan mencari apa saja alasan bagi membolehkan mereka yang dilabelkan sebagai musuh negara ini didakwa sampai salah dan mangsa mereka yang terbaru adalah Tuan Haji Mat Sabu kita.


Rentetan kecaman demi kecaman dan serangan demi serangan tanpa mengizinkan Mat Sabu menyatakan apa maksudnya serta tafsiran dari apa yang difahami tentang sejarah perjuangan kemerdekaan lansung diberikan laluan sehinggalah akhirnya dia terus didakwa dengan tuduhan 'defamation'.

Kalau nak ikut bersepah lagi orang lain yang mengeluarkan kenyataan yang jauh lebih buruk dan mengelirukan yang memeningkan rakyat daripada Mat Sabu. Kita ambil saja contoh Brahim Ali dan juga Lebai Zul Kulim, depa ni sejak lompat pegang bendera bebas yang pro kerajaan bubuh kenyataan ikut suka sedap mulut depa saja dan dibuat liputan besar-besaran sebagai golongan yang berada dipihak yang benar dan perlu disanjung.

Yang aku heran sekali....apa rakyat takkan tak nampak kot kaki buli politik ni tak habih-habih bermaharaja lela macam Sarip Dol Kampung Dusun?

Hangpa baca keluhan orang PAS tengok apa kata depa.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License