Penerimaan masyarakat dunia terhadap homoseks semakin tinggi ! dunia makin celaru.

Sunday 29 May 2011

Penerimaan masyarakat terhadap golongan homoseks telah meningkat di seluruh dunia. Demikian menurut kajian terbaru yang dijalankan oleh University of Chicago.

Banyak negara mula longgar penolakannya mereka terhadap spesis Kaum Nabi Lut ini kecuali negara Russia dan kebanyakan negara-negara bekas Soviet Union. 5 negara yang paling mesra gay adalah Belanda, Denmark, Norway, Switzerland dan Belgium.

Fenomena ini terjadi apabila kita bersikap lembut dan menganggap kaum gay ini adalah normal dan perlu diterima sebagai manusia normal. Apabila ada usaha-usaha membetulkan kecelaruan otak mereka dilakukan akan ada saja pihak sesat yang bangun menentang dan kita akur dengan penentangan tersebut dan terkial-kial menurut tentangan mereka.

Ada sekali saya ditanya oleh seorang kawan apa pendapat saya dengan keadaanya yang tinggal bersama pengamal homoseks serumah. Dia rasa mereka ok dan tidak mengganggu dirinya, mereka buat hal masing-masing dan keadaan aman tenteram.

Saya cadangkan agar dia meninggalkan saja golongan tersebut dan jangan tinggal bersama jika kita tidak ada kekuatan merubah mereka. Walaupun kita rasa kuat dan yakin tidak terpengaruh dengan tabiat mereka, namun secara tidak kita sedari kita sedang mengubah persepsi dan pemikiran kita terhadap golongan tersebut.

Akibatnya apabila kita berumah tangga dan anak kita cenderung jadi begitu kita akan berlembut dan merasa tidak apa. Kita telah merosakkan pemikiran seluruh keturunan kita. Cegahlah kemungkaran dengan tangan, kalau tak mampu dengan perkataan, kalau masih tak mampu bencilah kemungkaran tersebut.

Kalau kebencian pun tak ada, kita sebenarnya sedang melakukan kemungkaran.

Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License