Tetap sokong Anwar jadi PM walaupun dia Gay!

Wednesday 20 March 2013

Aku ada tengok paparan pada FB seseorang yang cut&paste tweet dari (kononnya) PKR Bangi. Dalam tweet tersebut ada buat kenyataan sebegini:
"Kita tetap akan terima DS Anwar Ibrahim sebagai PM walaupun dia seorang Gay, kerana itu hak peribadi beliau..."
Aku tak tau samada betoi itu adalah tweet dari PKR Bangi atau rekaan semata sebab dalam dunia media sosial ni macam-macam boleh jadi. Bukan mudah sangat nak buktikan anda adalah akaun media sosial dan akaun media sosial adalah anda.


Macam Papagomo yang selamba rock buat-bauat heran tak kenal siapa dia papagomo tu. Susah juga nak buktikan dan match antara penulis sebenar dengan blog atau akaun media sosial yang dibentuknya apatah lagi bila nama samaran digunakan dan dikemas kini dari berbagai komputer berbeza.

Berbalik pada isu Anwar Ibrahim sebagai Gay, mungkin ada orang berpendapat jika aku buat kenyataan samada dia gaya tai tidak akau sokong jadi PM, maka akan terpadan isu dedah mendedah buat video dan sebagainya.

Tapi akan datang pulak isu lain seperti penolakan beramai-ramai rakyat yang langsung tak suka dengan aktiviti kaum nabi Lut tersebut. Bukan ramai manusia di negara kita saja yanga tolak aktiviti kaum nabi lut, malah ramai manusia seleuruh dunia yang masih berpegang pada norma kehidupan yang suci bersih.

Bagi aku kita perlu yakin bahawa mereka yang tidak terbukti bersalah adalah bersih. Kita perlu yakin kebersihan orang selagi tidak dibuktikan kesalahannya. Setakat bawa rakaman video lalu kita tuduh dia bersalah tanpa ada sokongan lain, tak payahlah nak layan, buat buat masa saja.

Dalam kes Anwar Ibrahim, aku berpegang pada etika bahawa dia tidak sesekali bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah. Dan pembuktian tersebut perlulah berlandaskan Islam kerana itulah yang aku perjuangkan.

Kenapa pulak aku perlu ambil judgement non islamik sedangkan aku perjuangkan Islam. Apatah lagi dalam hal tuduhan berat seperti zina dan liwat. Aku tidak melihat satupun pendekatan yang lebih selamat dan lebih baik selain daripada pendekatan Islam.

maka dengan tegas, nekad dan yakin...isu Anwar itu Gay tidak timbul dan aku yakin kebenaran dan bertawakal pada Allah dengan keputusan tersebut.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License