1986, kenapa Musa Hitam tak lawan Mahathir?

Friday 31 August 2012

Bila kamu tak kenal seseorang itu secara peribadi dan orang itu public figure, kamu hanya kenalnya melalui propaganda. Zaman sekarang tak ada orang yang selamat dari propaganda hasil dari ledakan teknologi komunikasi.

Dalam kes Dr Mahathir, majoriti rakyat Malaysia kenalnya hanya melalui propaganda. Ia bukan melambangkan apa yang anda sepatutnya kenal beliau secara peribadi. Mengenali secara peribadi lebih tepat sedangkan kenal melaui propaganda biasanya terpesaong dan tidak benar.

Membandingkan cara kita kenal Tun M dengan cara Tun Musa Hitam kenal beliau sudah tentu amat jauh berbeza. Tun Musa kenal Tun M secara individu, ianya tepat. Jadi bila Tun Musa bercakap tentang Tun M ia bercakap berdasarkan orang yang dia kenal.

Bila Tun Musa ditanya kenapa dia tak lawan Tun M pada 1986 habis-habis, selamba saja dia jawab:

“kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.”

Nah itu jawapan yang bukan berdasarkan propaganda. Ia jawapan dari orang yang kenal Tun M secara individu.

Harapan Tun Musa pada PRU 13 nanti adalah agar Khalid Samad menang dan di Johor pula hanya Sharir Samada saja menang. Maknanya BN lingkup di Johor...hehehe



Share on :

1 comment:

  1. Orang Johor je tau apa yang patut untuk Johor, orang yang tidak duduk di Johor dan bukan anak Johor sejati je yang tak tau.. apa itu SEJARAH...

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License