Nilai Keselamatan Negara Hanya Di Hujung Jari Blogger Papagomo Tak Siuman

Sunday 11 December 2011

Tak ada pernah lagi kita dengar mana-mana negarapun dalam dunia ini yang menganggap kekuatan  persenjataan serta kelengkapan ketenteraan negara menjadi tidak bernilai sehingga ia hanya mainan seorang blogger tak siuman yang mendapat keistimewaan melebihi semua orang lain dijemput menaiki Scorpene, Kapal Selam Negara.

Jika dinilai dari sudut profesionalism antara blogger yang menggunakan nama samaran dengan para wartawan yang berkhidmat kepada media tanahair, sudah tentu nilai etika serta kebertanggung jawaban seorang wartawan amat jauh mulia berbanding blogger. Apatah lagi blogger itu pula adalah Papagomo yang melalui tulisannya melambangkan manusia yang menghadapi krisis jiwa yang kronik dan tidak terurus.

Malangnya Kerajaan dan khususnya pihak ketenteraan memandang remeh perkara tersebut dan melepaskan seorang blogger tak siuman sebegitu untuk melawat kapal selam negara selama 5 jam dan berpeluang menyelidiki kekuatan serta kelemahan kapal selam tersebut.


Papagomo dengan bangganya menulis,

"Ada yang Gomo boleh ceritakan dan ada juga yang Gomo tak dapat nyatakan atas faktor kepentingan Ketenteraan negara"


seolah-olah dia merupakan orang yang amat penting yang berkhidmat untuk negara dan mempunyai jaringan serta pengetahuan yang luas dalam politik ketenteraan dunia. Apakah jaminan seorang yang celaru pemikirannya tidak akan mendedahkan segala maklumat tersebut kepada pihak yang ingin melakukan sesuatu yang tidak baik kepada keselamatan negara.

Kebejatan pemikiran sebegini seolah-olah kerajaan yang ada mempunyai pemikiran kelas 3 yang amat memalukan. Apakah mereka memikirkan semua itu ketika mengangkat kedudukan seorang blogger tak siuman menyelidiki sebuah kelengkapan perang bernilai berbillion ringgit?

Apa yang jelas sebagai seorang warga negara Malaysia yang cintakan negaranya dan memandang tinggi terhadap kecekapan pemimpin negara sepatutnya merasakan amat terhina sekali dengan sikap dunggu Kerajaan yang ada yang mempermainkan keselamatan negara berada dihujung jari seorang blogger yang tidak siuman, Papagomo.

Baca liputan blogger tak siuman yang dijunjung tinggi penuh keistimewaan Umno di bawah:


KRU KD Tun Razak Memang Broterhood

Semalam 9 December 2011 satu tarikh bersejarah apabila Gomo berpeluang menaiki dan belayar bersama anak kapal KD Tun Razak yang mana sebuah kapal selam yang juga dikenali dengan nama Scorpene. Sekitar 5 jam perjalanan dari Pelabuhan menuju ke lautan yang mana sekitar 45 batu Nautika dari pelabuhan pantai Langkawi.

Semalam juga Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang telah dibawa dengan menaiki 2 Helikopter bersama sama dengan Timbalan Ketua Menteri 1 Dato Mansor dan Timbalan Ketua Menteri 2 P. Ramasamy dalam melihat dan merasai selaman yang dilakukan oleh KD Tun Razak. Dan tepat jam 15.46 petang KD Tun Razak yang membawa 6 orang awam dan 40 anak kapal yang mana Lim Guang Eng turut berada didalam KD Tun Razak melakukan selaman.


Wartawan TV3 dan Bernama

Pada jam 17.08 petang KD Tun Razak mula timbul yang mana menyaksikan selaman yang dilakukan memakan masa kira kira 90 minit didalam perairan Selat Melaka Utara. Apa yang Gomo nak nyatakan disini Misi KD Tun Razak semalam suksess apabila segala galanya berjalan lancar dalam membuktikan kepada para media terutamanya Pakatan Pembangkang akan keupayaan Kapal Selam Scorpene KD Tun Razak ini.

Lim Guan Eng dalam laporan di Malaysiakini mengakui keupayaan KD Tun Razak namun dalam masa yang sama beliau turut memberikan satu lagi Rekayasa Jahat apabila menyatakan:

"Kita tidak mempertikaikan keupayaan tentera laut tetapi kita mempunyai pandangan yang berbeza dengan kerajaan mengenai kos kapal selam"

Apa jenis kenyataan yang Guan Eng ini keluarkan? Sudah mengakui keupayaan KD Tun Razak namun cuba SPIN mengenai kos Kapal Selam Scorpene pula diakhir ayatnya.


"Sempit Nak Masuk"

Gomo selama 5 jam didalam KD Tun Razak dan Gomo sendiri bertanyakan kepada Kru kapal mengenai apa yang ada dan apa yang tiada dalam Kapal Scorpene yang dibeli kerajaan Malaysia. Malah segala perjalanan, berapa batu nautika, berapa kali selaman dan berapa meter kedalaman semuanya ada pada simpanan pihak TLDM yang manaRAHSIA kepada negara.


"Risiko Jatuh Laut Tu Beb"

Ada yang Gomo boleh ceritakan dan ada juga yang Gomo tak dapat nyatakan atas faktor kepentingan Ketenteraan negara. Namun yang pasti Harga Kapal Selam yang dibeli Kerajaan adalah yang terbaik dengan meliputi Skop Skop kepentingan STRATGIK buat negara yang tidak dapat Gomo nyatakan malah TLDM juga menyimpan segala maklumat SULIT berkaitan Kapal Selam Scorpene ini.


TLDM telah memberikan yang perkhidmatan yang terbaik buat negara malah dalam memberikan kebenaran kepada pemimpin DAP yang sebelum ini hebat menyerang pasukan Tentera maka Guan Eng serta 2 pemimpin Pembangkang dijemput untuk mencuba dan merasai keupayaan Kapal Selam KD Tun Razak. Kos dalam misi semalam dalam membawa mereka ini demi kebenaran? Apakah mereka tidak sedar begitu baik dan telus pasukan TLDM dalam melayan mereka yang mana pemimpin Kerajaan pun tidak memperolehi nikmat sepertimana yang mereka perolehi semalam.


Ini lah yang dinamakan Pembangkang, buat baik macam mana sekalipun mereka akan katakan tidak Ok. Buat teladan macam mana sekalipun mereka tidak akan ikut. Agenda DAP jelas dalam menggugat keselamatan rakyat Malaysia. Agenda halus dalam menjadi proksi kepada negara negara luar yang seteru dengan Malaysia.


"Guan Eng Pig"

Gomo akan susuli nanti dengan cerita dalam Kapal Selam dimana Lim Guan Eng hampir muntah akibat mabok laut. Dan gambar gambar yang mana boleh dikeluarkan kepada pihak awam bagi tontonan dan perhatian sebenar akan Kapal Selam kebanggan kita Rakyat Malaysia.


"Sehati Sejiwa Anak Kapal KD Tun Razak"

Untuk makluman semua, apa yang paling menyentuh perasaan Gomo apabila berada didalam KD Tun Razak apabila mendengar Kru Kru yang terpaksa menahan tomahan dan cacian apabila mereka berada didarat dan kampung halaman. Kerana Fitnah Jahat pakatan Pembangkang atas apa yang mereka usahakan. Bukan mudah untuk menjadi anak kapal KD Tun Razak ini dalam seribu mungkin seorang terpilih dan jangan ingat tugas untuk menjadi Kru KD Tun Razak semudah ibarat menjadi MB Pineng yang goyang kaki sambil meraba Nenen.

Share on :

4 comments:

  1. Salam

    Apa yang boleh saya katakan ialah ini manusia yang tidak tahu menilai kebaikan dan keburukan.

    Dahlah gitu, dia kata orang lain spin realiti tetapi hakikatnya dia yang membelit kata tetapi kerana kebodohannya dia sendiri yang terbelit.

    ReplyDelete
  2. mountdweller,
    Ya setuju, terima kasih memberi komen

    ReplyDelete
  3. satu dunia dah tahu, tetapi mereka masih hendak berselindung didalam kelambu yang bocor,sokong mountdeller...

    ReplyDelete
  4. Macam mana si babi gomo boleh dibenarkan masuk dalam kapal selam TLDM. Apa punya bodoh pemimpin atasan tentera dan menteri pertahanan. Aku cadangkan juga kepada pegawai semboyan sila benarkan juga papagomo untuk masuk ke bilik juru kripto walaupun tanpa BAT C5. Biar gomo dedahkan pula rahsia negara kepada umum

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License