UIA Gantung Aziz Bari !

Thursday 20 October 2011

Di negara kita tidak ramai ahli akademik yang berfikiran terbuka. Tidak ramai yang cuba bebaskan dirinya dari dibelenggu oleh kepercayaayn khurafat berdasarkan persepsi lapuk yang cuba ditanam oleh golongan tertentu yang tidak mahu melihat perubahan. Orang yang sebegini biasanya akan sentiasa mencabar kebiasaan berlandaskan apa yang dirasakannya benar.

Dengan mencabar kebiasaan sahaja kita akan dapat mengeluarkan diri kita dari belenggu jumud dan tidak meningkat. Kalau orang putih, dia kata think out of the box atau berfikiran luar daripada kotak.

Malangnya orang yang suka berfikir luar dari kotak biasanya akan di terajang terus keluar dari kotak....begitulah nampaknya yang sering terjadi dan Aziz Bari sendiri sudah tentu amat maklum dengan keadaan tersebut...jangan sesekali cuba tegur mereka yang sempurna, mana boleh orang sempurna buat salah....!

Tentu ramai yang bertepuk tangan sekarang dengan apa yang berlaku pada Aziz Bari tidak kurang juga sesetengah kumpulan di dalam PAS yang tidak gemarkan beliau kerana amat lantang mengkritik segolongan ahli Pas yang masih bekerja cara lama.

UIA suspends Aziz Bari - The Malaysian Insider:
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License