1-India Mesti Sokong Sekolah Tamil, Palanivel - Menuju Negara Celaru !!!

Friday 1 April 2011

1-India, Sekolah Tamil Diutamakan, bahasa
Tamil dikukuhkan
Presiden MIC hari ini mewnggesa semua orang India tak kira status mereka kaya atau pertengahan atau miskin mesti sokong dan hantar semua anak-anak mereka ke sekolah Tamil.

Kerajaan kini menggalakkan lagi pembangunan sekolah Tamil di seluruh Malaysia dengan memberikan peruntukan bagi pembinaan sekolah-sekolah Tamil.

Ini akan mengukuhkan lagi asas perkauman dan kebudayaan kaum India serta mengukuhlan agama mereka. Jika lebih ramai kaum India bersekolah di sekolah tamil akan mengukuhkan lagi bahasa ibunda mereka iaitu bahasa Tamil.

Ini satu lagi kecelaruan 1-Malaysia yang digembar-gemburkan oleh PM kita. Apa makna laungkan 1 malaysia jika kita terus menerus memisahkan ikatan pergaulan rakyat negara kita sejak di bangku sekolah lagi.


Anak Cina sekolah cina, anak India sekolah india dan anak melayu sekolah kebangsaan, apa punya satu Malaysia ini? cakap lain buat lain 1-Malaysia tak jelas, kabur dan tak sesuai dengan apa yang diamalkan di negara kita.

Cuba bayangkan jika semua orang India masuk sekolah tamil? makin jauhlah ikatan antara berbagai bangsa di negara kita sementara ikatan satu bangsa tertentu makin kuat, bukankah ia menambahkan masalah perkauman di negara kita.

Ke mana arah para pemimpin kita mahu bawa dalam konteks melahirkan satu negara bangsa...kita bakal melihat pembentukan satu negara unik di mana semua bangsa menuntut hak sama rata dan dalam masa yang sama tidak bersedia duduk sebumbung. Apa punya celaru!!!

Share on :

1 comment:

  1. Yob, 1India dan palanival ni rakyat Negara mana?

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License