Kain Shahrizat tak ada taik lembu - SPRM

Thursday 31 May 2012

SPRM hari ni tutup kes Sharizat terus. Depa dah selak dah semua kain dia cium merata dah tapi lansung tak ada nampak kesan taik lembu berpalit pada kainnya. Cuma mungkin ada sedikit bau taik lembu pada pakaiannya sebab dah biasa dengan perfume yang diperbuat dari taik lembu.

SPRM kata tak ada apa-apa bukti yang Shahrizat terlibat dalam memberikan anugerah istimewa RM250 juta kepada keluarganya sebagai pinjaman kerajaan untuk keluarga dia buat perniagaan lembu. SPRM juga dapati tak ada lansung bukti keluarganya berpengalaman dalam penternakan lembu dan juga perniagaan lembu, namun mereka juga tak temui bagaimana kabinet boleh lepaskan duit sebanyak tu pada keluarga yang bukan daripada keturunan pengembala lembu. SPRM dikatakan sedang menyiasat tujuh keturunan suami Shahrizat sebelum ini dan juga tujuh keturunan Shahrizat samada terdapat bukti mereka ada pernha mengembala lembu.


Jika mereka berjaya membuktikan ada keturunan samada dari Shahrizat atau suaminya pernah mengembala sekurang-lurangnya seekor lembu , maka itu merupakan satu bukti kukuh betapa keluarga mereka mempunyai merit untuk diberi bantuan sebanyak RM250 juta menjadi pengembala lembu terbesar di Malaysia bagi menjamin keseluruhan rakyat Malaysia mendapat bekalan daging yang secukupnya, walaupun selama ini telah ramai yang menjadi usahawan lembu bagi memenuhi permintaan rakyat Malaysia sebelum wujudnya NFC lagi, mereka nampaknya tidak tahu membela lembu atau lebih tepat lagi tidak layak menerima bantuan kerajaan sebab berstatus hanya gembala lembu...hahaha. Pening aku dengan isu macam ni.
Share on :

1 comment:

  1. BIASALAH, SEMUA DAH DIRANCANG SECARA BERANI. INI BAGI MEMBOLEHKAN DIA BERTANDING DALAM P.RAYA.SUNGGUHPUN GITU, RAKYAT TETAP PERCAYA KEPADA CERITA YANG SEBENAR.

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License