Perpekstif Perlembagaan Selepas Tsunami 2008 - Abdul Aziz Bari

Monday 21 November 2011

Siapa yang minat politik sudah tentu kenal siapa dia Prof Abdul Aziz bari. Orang Umno amat benci pada Aziz Bari manakala penyokong pakatan Rakyat amat meminati beliau walaupun sekali sekala beliau menghentam pedih parti dalam pakatan rakyat terutamanya Pas.

Prof Aziz bari memang seorang pakat dalam perlembagaan negara kita dan beliau amat konsisten dari dulu sampai sekarang mengkritik pemerintah negara yang tidak mengikut aspirasi yang dikehendaki dalam perlembagaan.

Buku sebagaimana tajuk di atas adalah koleksi tulisan beliau yang disiarkan di dalam akhbar Sinar selepas peristiwa mengejut Barisan Nasional tidak berjaya mengekalkan kemenangan 2/3 majoriti.. Semua kejadian selepas daripada tsunami 2008 diulas oleh prof Aziz bari melalui perspektif perlembagaan.

Tulisannya amat menarik dan santai sesuai untuk semua golongan. Bagi mereka yang mahu melihat perlembagaan tidak dipijak-pijak dan punyai impian agar Umno disingkirkan daripada terus menguasai arena politik tanah air perlu membaca buku ini.


Adalah amat merugikan terutamanya para pejuang pakatan rakyat yang tidak mengambil sedikit kefahaman tentang perlembagaan dengan membaca buku tulisan Aziz bari ini. Anda boleh membelinya di kedai buku MPH dengan harga RM35.00

Apa yanga paling menarik bagi saya tercatat dalam buku ini adalah kata-kata sindiran Aziz Bari terhadap Barisan nasional dengan menggelar mereka sebagai pengamal politik bawa lari tiang gol.

Bayangkan sebuah perlawanan bolasepak yang lawan kita sering melarikan tiang gol setiap kali kita hendak menjaringkan gol...agak-agak boleh menang dak?
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License