Pas Pulau Pinang Dinasihatkan Jangan Pergi PRK Tenang

Saturday 25 December 2010

Markas Pas P Pinang ketika di Galas. Ala-ala tempat
bersuluk pengamal tarikat.
Segerombolan pengkritik politik dalaman Pas menasihatkan agar pimpinan pusat Pas melarang Pas Pulau Pinang menghantar sebarang wakil mereka untuk berkampung di Dun Tenang pada PRK yang akan berlansung bulan depan.

Ini berikutan kekhuatiran mereka terhadap persediaan Pas Pulau Pinang yang dilihat lebih bercirikan pengamal ajaran sufi ketika PRK di Galas tempoh hari.

Jika Pas Pulau Pinang dibiarkan membuat pe'el yang sama seperti di Galas, mereka risau penduduk di Tenang akan mendapat isyarat yang salah.


Awat ! mahai sangat ka nak tempa banner di Pulau Pinang?
Kawasan Dun Tenang bukan satu kawasan yang membangun, kebanyakan penduduk menyara kehidupan melalui pertanian dan perniagaan kecil-kecilan.

Mereka seperti juga rakyat lain di Malaysia, dahagakan pembangunan agar anak-anak muda kampung tidak lagi pergi ke Kota mencari makan dan meninggalkan orang-orang tua mereka kesunyian dikampung.

Kalau nak pamerkan cara hidup serba daif, penduduk di sana lebih arif dan penuh pengalaman jadi tak payahlah Pas Pulau Pinang nak suruh mereka teruskan cara hidup begitu.

Walau bagaimanapun larangan akan ditarik balik jika Pas Pulau Pinang bersedia untuk mengubah cara mereka berkampung di Galas kepada cara yang lebih terurus, berketerampilan dan berkeyakinan. Kalau nak buat macam Galas juga tak payah pergi lagi bagus. Buat kacau daun saja !

Gambar diceduk dari blog ini.
Share on :

2 comments:

  1. Salam,

    Mohon link blog http://tulahan.blogspot.com/

    Blog tuan sudah dilink di blog ini.

    Terima kasih

    Tulahan

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License