Apa Yang Pas Perlu Buat Sekarang...?

Monday 30 November 2009


Dah berbulan bulan parti Pas di asak dengan begitu hebat sekali oleh media massa seluruh negara. Antara negeri yang teruk diasak dan dihimpit dengan isu-isu sensasi adalah Kelantan dan Selangor. Dua negeri yang menjadi matlamat utama Barisan Nasional untuk menguasainya semula pada PRU 13 nanti.

Masa kini Tuan Guru Nik Aziz menjadi sasaran utama serangan dari pelbagai pihak samada dari dalam parti Pas sendiri atau dari parti lawan. Panas dibuatnya kerusi Mursyidul Am Pas itu.

Yang amat menghairankan saya adalah betapa sunyi dan sepinya Presiden Pas dan Naib Presiden Pas dari melaksanakan "damage control" untuk meredakan asakan dari luar dan dalam Parti. Kenapa jadi begini?

Perlu diingatkan bahawa tugas yang paling penting sekali yang perlu dilakukan oleh Presiden  dan pihak atasan parti sekarang adalah menguatkan disiplin parti.

Mereka perlu mulakan sekarang juga road show melawat dan memberi penerangan strategi di seluruh negeri kepada semua pimpinan negeri. Kuatkan disiplin parti, kuatkan disiplin parti, kuatkan disiplin parti.

Perkara disiplin parti sepatutnya di buat sebaik sahaja tamat PRU12 dulu, itu adalah perkara utama yang perlu di tangani sebaik saja tamat saja PRU12.

Namun masa masih belum terlambat....saya menyeru Pimpinan Pas agar mulakan gerakan memperkuatkan Disiplin Parti sekarang juga.

Kuatkan Disiplin Parti.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License