Pak Kadiaq ambil masa 56 tahun untuk sedar UMNO sesat...!

Monday 19 March 2012

Rasanya semua dah tau cerita paling sensasi saat ini yang jadi kat negeri Kedah nun di sana di sebuah tempat bersemanyamnya seorang ahli Parlimen paling putaq alam bertaraf lebai samseng ala Sarip Dol versi kopiah berjanggur sejemput. Kalau ada yang masih tak dapat tangkap lagi tempat tu kat mana, Kulim. Kalau tak tau siapa lebai mangkuk berayun tu, Zul Kulim.

Tapi cerita ni tak ada kena mengena dengan Lebai Zul Kulim kalau ada pun mungkin sikit saja bila aku buat penggulungan satgi masa ayat akhir. Cerita sensasinya adalah Pak Kadiaq atau nama resminya Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir telah keluar Umno serta merta dan surat keluar partinya sekarang ini sedang terbang menuju ke Purtajaya ke hadhirat setiausaha agong parti putar alam Melayu tersebut, Tengku Nan.


Tengku Nan tentu puas hati sebab Pak Kadiaq ikut cakap dia yang bagi nasihat kalau Pak kadiaq tak puas hati atau tak suka dengan Umno elok dia keluar saja dari umno. Bagi Tengku Nan, hanya mereka yang suka hati dan selalu tersenyum simpul dan anguk ya ya ya pada semua Ketua berfahaman Feudal dalam Umno saja yang layak kekal dalam parti itu, yang lain bole blah...

Kesian juga aku pikirkan pada Pak kadiaq sebab ambil masa sampai 56 tahun bergelumang dalam lubang taik sebelum terloncat sambil tutup hidung dan menjerit..."puiiiih! apa bau busuk nihhhh!!!" lalu loncat keluaq dari lubang taik itu dan mula sedar...'ih ih ih, aku dok dalam lubang taik selama ni rupanya...'. Baguih la tu Pak kadiaq oooi sebab tiada ada erti lewat untuk berubah.

Yang aku hairan pulak adalah adanya seorang Lebai tu yang nampak macam ketagih nak cium bau taik dok pi himpit gesel-gesel kat lubang taik tu harap-harap ada orang keloi dia terjun masuk. Hang pa tau la sapa yang aku maksudkan...

Tahniah Pak kadiaq.


Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License